bankelyd i hus når det blæser

hej det banker i mit hus når der kommer kraftige vindstød har været oppe på 1 sal og lytte efter og det lyder som om det kommer fra skorstenen men er godt nok i tvivl om det snyder kan en muret skorsten banke når det blæser eller er det nede fra gulvet?jeg sover lige nede under hvor det banker og det er meget højt nogen ider til hvad det kan være?det siger duk duk duk lyder næsten som der er et eller andet løst

hej det banker i mit hus når der kommer kraftige... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg havde for år tilbage det samme kval.

Det skyldtes, at jeg har et flækket betonrør liggende hen over skortensåbningen som værn mod vind, der kunne slå ned. Hvis så skorstensfejeren ikke fik lagt afdækningen korrekt, kunne den ligge og vippe ganske lidt når det blæste kraftigt. 

Det var til at få lange af, når det blæste.

Når du skal på taget, kunne du medbringe nogle små stykker tagpap til at udligne evt. skævheder med. 


Med venlig hilsen
ktm

 

Fandt du ud af, hvad det var? Jeg har fuldstændig samme problem, og det er ved at drive mig til vanvid!
Hej Mmbc85 nej desværre men har en fornemmelse på at øverst på skorstenen har jeg en 50x50 fliser lagt hen over så der ikke kan regne ind og den hopper nok op og ned når det blæser meget for der er ikke noget at komme efter hvis der blæser lidt
Alt efter tykkelsen (5-7 cm) så vejer en 50x50 cm betonflise alligevel omkring 30 - 40 kg, så jeg tænker nu der nærmest skal være orkan tilstande inden en så tung flise kan påvirkes af blæst.
Nu ved jeg ikke hvor højt skorstenen rager op over taget på huset, men jeg har oplevet en fritstående skorsten (faktisk vores tidligere 6 m element skorsten) der svajede når det blæser. Men den var så heller ikke forankret i undergrunden i en passende fundamentklods, men kun sat oven på et betongulv. 
Annonce
Hej. Jeg har præcist det samme problem. Vi er flyttet ind i et gammelt tvillingehus december 2019. I nat stormede der ret kraftigt og der bankede og baldrede fra skorstenen. Den ligger desværre midt i huset mellem mig og naboen, som stadig bruger skorstenen. Det er til at blive gak gak af at høre på. 

Mvh BL
Vi havde tjekket alle lemme i skorstenen samt forsøgt at lukke den af, ved at stoppe skumgummi op i skorstenen over den øverste lem. Det hjalp ikke. Til sidst fik jeg en murer til at kravle op på taget, da jeg havde en stærk mistanke om, at det var pga en løs beton skorstenshætte. Og ja, den var løs og stod og vippede. Der skulle ganske milde vindstød til, for at den larmede helt vildt. Så den har vi fået muret fast nu, og nu er der helt bankefrit - det er fantastisk!
Hej jeg er 90% sikker på det er det der er galt ved mig,har ikke fået det ordnet i nu,men jeg spurgte en murer der skal lave den anden skorsten,om det ikke var den hætte der sad løs,og han sagde det kunne det næsten kun være,så jeg får ham til at lime den fast næste gang han kommer:)så hvis du har en hætte/sten oven på skorstenen Brain så prøv at tjekke det. 
Det var så lidt  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis