Isolere af skur eller ej?

I forbindelse med, at vi er ved, at sælge noget af vores baghave, mister vi vores skur.
Det er aftalt med køberen af stykket af baghaven, at de skal opføre et nyt skur for os, samt sørge for, at der bliver trukket el dertil.
Samt sørge for, at det bliver opført enten på et støbt fundament eller fundamentblokke.

Vi satser på at det bliver et skur i stil med det på billedet.
Mit spørgsmål går på, om det kan betale sig, at isolere enten begge rum eller det med en enkelt dør?
Det rum med dobbeltdør, er tiltænkt som redskabsskur/opbevaring. Det lille rum som værksted.
Tillægsspørgsmål. Hvad ville I foreslå som varmekilde til det lille rum? Det er cirka 4 kvm (2,6 x 1,5)

Skuret er lavet af grantræ og væggene har en tykkelse på 28 mm - loft/gulv en tykkelse på 19 mm.

Hvis I har et alternativ til skuret, som ville være bedre, så må I endelig også gerne sige frem. Vi ønsker et skur på cirka 14 kvm og det er aftalt at det må koste omkring 20k

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hvis det var mig ville jeg bytte rundt på anvendelsen...dvs. opbevare spade, rive m.m. i det lille rum og have værksted i det store hvor dr også er lys/vindue

det lille rum er alt for småt som værksted.

begge rum bør isoleres i loft og væg med mindst 50 mm i redskabsskur og 100 mm i et værksted.

redskabsrumet vil være bedste med blot fundablokke og fliser uden isolering - jordens varme vil holde det stort set frostfrit

værkstedsdelen kan man vælge at gøre det samme, hvis du vil opvarme til `komfort temp` om vinteren kan man også lave støbt fundament i denne det med 50-100 mm isolering

tykkelsen på isolering i gulv afhænger nok af om det kun er kortere opvarmning (når man lige laver noget) eller om det permanent skal stå med en komfort temp.

døre er i øvrigt uisolerede, lige som vindue er enkeltlag.....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis