opretning af tagrende

Jeg har et gammelt sommerhus med tagrender der efterhånden trænger til opretning, så vandet kan løbe fra. Mit problem er at tagrender er monteret på nogle jern der går ind under tagpappen, så det er ikke bare at afmontere dem - Hvad gør man for at rette de jern/tagrenderene op ? 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til LDS som det første.

Har haft en tagrende som hang som en anden jule udsmykning (ved eternittag) den ku' jeg ikke rette op.

Du ku' måske bruge nogle konsoller til tagrende at skrue op i det eksisterende træ i dit udhæng.



Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Du kan godt rette rendejernene op, men det kræver at du piller tagenden ned først.
Det gøres ved at forsigtigt rette de små "jern" ud der sidder på forsiden, og derefter er renden til at løfte op i et stykke (efter du har afmonteret nedløbet). Det kræver måske mere end et par hænder, da det kan være bøvlet at løfte det hele alene   
Når du så har rendejernene siddende i en lang række, spænder du en snor ud i bunden at jernene (husk fald mod nedløb).
Derefter kan du rette hvert enkelt jern ved at bøje det med en stor svensknøgle eller en rør tang, med noget udveksling (et rør elle lignende for at forlænge tangen).

PS: Velkommen til.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis