opbygning af isoleret gul

Vi flytter i sommerhus her hvor vi er pensionister. Vil bygge en isoleret udestue hvor vi vil være så meget medbyg som muligt, og derfor denne løsning idet den ikke kræver det store grave eller støbearbejde----- Vedr.  gulvet  Jeg har tænkt mig at bygge fundmentet til udestuen op efter princippet i tegning 1   ---- og isolere som vist i tegning 2 ------ er det en god / rigtig måde at gøre det på




bjarne
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Konstruktionen er i princippet god nok men jeg ville nok have ofret det ekstra arbejde der er i at lave et rigtigt støbt fundament. Hvis du holder fat i den viste konstruktion skal du være opmærksom på to ting:

1. Mange gulvprodukter har en center-center aftand på 60 cm og du har 80+ cm, hvilket kan give dig problemer.

2. Du skal sikre dig meget grundigt at der ikke kan komme dyr ind og bo i din isolering. f.eks. ved at grave ned under den yderste rem. Hvis der f.eks. kommer rotter ind under dit gulv, står du med et kæmpe problem.

Hvis udestuen skal ligge helt imod eksisterende hus, så behøver du ikke fundament på den side. 

I øvrigt mener jeg det er lettere at grave ud til sokkel og mure et par skifter leca termo blokke ovenpå. Du skal alligevel have gravet og niveleret 12-18 rør / stolpesko.

Og så fylde hele rummet fra jord niveau og op til gulvhøjde med flamingo plader. Så er du fri for bærelister og brædder.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Lyder fornuftigt. Tak



bjarne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis