Knirkende/Skrabende scratchy lyd fra opvaskemaskine (som er mindre end 2 mrd gammel)

Hej 

Måske er der nogle kyndige herinde.

Min opvaskemaskine fra Whirlpool som er ret ny og indtil idag har fungeret fejlfrit, er begyndt at lave en skrabende nærmest knirkende  'grinding' lyd når den vasker.'

Jeg har undersøgt og propellerne kan frit bevæge sig, maskinen er ikke overfyldt og der er rigeligt med vand-tryk. Jeg har renset filtret og tjekket om der måske var noget som sad fast men den ser fin ud.

Ved ikke lige hvad der kan være sket da den aldrig har lavet den lyd før. Det er en meget spøjs lyd og er mega belastende. Bruger maskinen 1-2 x ugentligt max, ofte på halvt program.

Der er afspændingsmiddel & salt i også.

Hvad kan det mon være? 

Den er så ny at jeg nok vil reklamere på den i Elgiganten såfremt jeg ikke finder en løsning her. 

På forhånd tak!




1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Havde på et tidspunkt en ny Simens, der gjorde det samme.

Spurgte ved en servicemontør, som rådede mig til at sætte en kop madolie ind i opvaskeren inden jeg startede en ny opvask, fjernede det lyden var det tætningsringene i pumpen der "skreg"

Og det fjernede lyden, som kom igen efter nogle gange kørsel, så de kom og lavede den på garantien.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis