Ældre rosetudtag

Hej alle!

Jeg søger hjælp til at sætte en lampe i dette udtag(billede) som sidder i min entré. Jeg har prøvet at sætte den blå ledning fra lampen i samlingen med de andre blå ledninger og den brune ledning fra lampen i samlingen med de sorte ledninger. Når jeg gør dette, er det ikke kontakten i entréen der kan tænde og slukke lampen, men kontakten inde på soveværelset der BÅDE tænder og slukker lampen på soveværelset og lampen i entréen på samme tid. Hvordan kan jeg sætte ledningen fra lampen i udtaget i entréen således at det er kontakten i entréen der tænder og slukker for lampen?

Hilsen Ældreøster

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sandsynligvis skal du bruge blå og hvid.

Den hvide ser dog ud til at være en grøn-gul ledning, som har fået omviklet hvid tape, for at markere, at det ikke er en jordledning. Dette er dog ikke en lovlig måde at gøre det på. Grøn-gul må kun bruges til jord og ikke andet.

der er noget der ikke hænger sammen: at sætte en lampe op i entréen kan da ikke ændre på kontakternes adfærd på andre lamper. Er du sikker på, at kontakten i entréen overhovedet styrer dette lampested? Idet hele taget tyder tapen om den gul/grønne ledning på, at der er lavet noget “helt ude i hampen” med installationen på et tidspunkt.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Prøv at skrue afbryderen løs så du kan se farverne på ledningerne, og fortæl os det.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis