hvordan olierer man et stort gulv?

Hej alle!

Jeg skal oliere et 40m2 stort gulv, som har fået lud og nu skal det så ha en ordentlig omgang olie. Men... hvordan olierer man så stort et areal uden at skulle jokke rundt i den olie man har givet gulvet, når man bevæger sig videre og når man skal tilbage og tage den overskydende af? 

Og skal det færdigpoleres? 

Jeg skal bruge hvidpigmenteret olie. Alle inputs er velkomne.

Mvh Adam

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal leje en gulv polere maskine. Den ligner en stor støvsuger med roterende plade, her sætter man forskellige polerskiver på. Det er klogt at dække fodlister af med tape. Læg olie på manuelt i hjørnet og andre vanskelige steder. Poler olien på og poler efter med anden Skive efter det tidsrum Faxe foreskriver. Begynd med det fjerneste hjørne og sikr dig, at du har en sidste “flugtvej” ad en dør. Det tager tid. Så du skal ok have maskinen tre dage.

Jeg lejede en polermaskine og blev kastet rundt i rummet... hahaaaa- det var lige til en video... endte med at gøre det hele i hånden- nu store biceps! 

Du tager så mange brædder du kan når over og gør dem færdige i længderetningen, bare husk at der ikke må stå blank olie tilbage. 

Sådan arbejder du dig gennem rummet uden at male dig op i et hjørne.   

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også