Hvilket underlag til laminatgulv.. Betydning?

Hej alle.

Min kæreste og jeg har fundet et laminat gulv vi vil have i hele huset, alt er godt og det bliver bestilt lige om lidt.

Der er desværre ikke påklæbet lyddæmpning på dette gulv, så det skal vi have købt.


Der er et HAV af muligheder til underlag, alt fra skum til 7-8kr m2, til 1xx per m2 "silent pro" "Quiet please" osv osv.


Det drejer sig om laminatgulv som skal ligges på sponplader (tænker jeg det er) Så der skal ikke dampspærre på. Det drejer sig om 3 små rum, 1 fordeler gang, og et køkken alrum/stue.


Hvad ville i foreslå vi gik ud og købte. Jeg fisker lidt efter om skumunderlag er nok i vores tilfælde??

Gerne links til vidundermidler :-)


Vi faldt for dette gulv da det er i den billige ende, slidstærkt, og den farvekombination vi gerne vil have + det har FAS i alle 4 kanter.

https://gulvlageret.dk/laminatgulv-over-20-m2-209/laminatgulv-til-erhverv-eg-portland-puro-restparti-p20165#rel-id-1

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg villefinde et gulv med korkbagside.



 

Uldal: Kan godt se og læse at gulve med korkbagside både er lækre at gå på, og lydsvage.. Det ligger bare i lidt andet prisniveau, end vi ønsker at give.


NikolajBo, lidt det min svoger siger også.. Det er bare ærveligt og fortryde når hele gulvet er lagt ;-)


Tænkte lidt på at bruge plader som disse, de bruges i diverse programmer, og de ser ud til at kunne tage lidt af hvert.


https://www.bauhaus.dk/logoclic-isoleringsunderlag-eco-wood-traefiber-6-99-m.html

Vi købte de grønne plader til oven på og det sorte på rulle til neden under. 

De grønne er nemmest at ligge men vi er mest tilfredse med det sorte på rulle.. Der er bedre dæmpet 🙂


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg har kork i mit gulv, og for nylig kom der er fgmand på besøg, og han bemærkede omgående, at gulvet var noget særligt at gå på.

Der er faktisk lidt "træls", at opleve at prisen betyder så meget mere end kvaliteten.     

Jeg har prøvet det grønne skum i et værelse. Tyndt pjask som kun udligner ujævnheder uden dæmpning. 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis