Afslutning af nyt terrændæk imod eksisterende terrændæk (jord/ler)

Hej, 

Efter timers søgen, på div. GDS-tråde, må jeg sande at der ikke er andre der har stående i denne situation. 

Historien kort. 

Jeg er i gang med at opfører en nyt køkken i en ændre ejendom. 

Følgende er sket. 

Det gamle betongul er banket væk. Der er udgravet til ca. 70cm under færdiggulvhøjde. 

De gamle ,meget store, syltsten er frigravet og til-støbt med ekspanderende beton så altstår helt fast. 

Planen for det nye terrændæk er følgende. 15 cm kapillarbrydende lag (coatede leca). 40 cm isolering 10 cm beton med gulvvarme og afslutningsvis 5 cm til tyndpuds og klinke. 

Nu kommer problematikken. 

Hvordan afslutter man bedst imod det eksisterende gulv/terrændæk som består af 20 cm beton lag oven på en plastik dug med ler/jord under. 

Jordlaget vil være jo være fugtigt så dette bør man vel skærme imod. 

Min førsteplan var at jeg lagde en vertikal dampspærre (af plastik) imod og tapes sammenmed den eksisterende plastik dug 

Dog er jeg ikke for imponeret over det færdige resultat.. 

Ville en bedre løsning være at holde afstand med polystyren-pladerne, til eksisterende terrændæk på min 10 cm og så støbe en betonkant langs det eksisterende terrændæk? evt. samtidig med gulvstøbningen <- Sidst nævnte vil dog bevirke at gulvet fastholdes i den ene side men kan jo ”arbejde” i mod kant-isoleringen på de andre sider. 

Eller overstående bare med en kant af coatede leca-kugler. 

Bemærkninger til overstående eller bedre løsningsforslag er velkommende. 

Go aften. 

Mc 


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej igen, 

Er der ingen som har skulle renoverer et værelse (eller lig.) som har nogle erfaringer, som man kan trække på,  hvor de har skulle afslutte op imod noget eksisterende terrændæk? 

Mvh 

Mc

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis