Vandhane "gået over gevind"?

Hej, jeg er ny her men mangler et godt råd. 

Undskyld hvis jeg ikke kender div fagudtryk, da jeg ikke er handymand til daglig ;)

Jeg har en vandhane i mit køkken hvor "dreje-dimsen" er gået over gevind, Tror en spade (nok mig) har haft drejet for hårdt på den, da den ellers drypper. 

Tror det er "stålerne" inde i håndtaget der "skraller". Kan jeg redde det? Jeg tænker om jeg kunne pille "drejedimsen" af og fylde noget specielt lim eller noget i så den sidder ordenligt fast igen?

Og hvis ja hvordan får man sådan en knop af, den kommer ikke af af at man bare hiver i den. 

Jeg ved godt at en ny vandhane ikke koster alverden, men dels har jeg ikke forstand på at skifte sådan en, og dels ville jeg også skulle købe ny bordplade i så fald, da den nuværende har 2 rør op gennem bordpladen til HHV koldt og varmt, og alle nye har jo kun et rør op i midten.

Takker for råd, hilsen en ikke-særlig-handymand ;)

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at sætte et billede ind..

Du kan sikkert klare dig med et nyt håndgreb..

Men drypper vandhanen skal det vel også laves ?


Vi prøver igen, i morgen --

Og dryp skal også laves, men det er sådan set ligemeget, hvis jeg ikke kan komme uden om ny hane og dermed også bordplade jo

Som je_ns skriver, lad os se et billede, ellers deltager vi i en gættekonkurrence.


fase

Jo, men jeg ved jo ikke hvordan jeg skal få håndtaget af, ellers er der jo ikke noget at tage billede af, så ligner det bare enhver anden vandhane.

Annonce

Jamen alle vandhaner er ikke ens. Et billede ville kunne sige noget om hvordan man får håndgrebet af, for den kyndige. Så hvis du vil videre så slipper du ikke for at poste det billede.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Ok det er lidt dårligt i dette lys, men håber det kan ses nogenlunde:

Prøv at fjerne den røde eller blå "dup" midt i håndgrebet. Der sidder en skrue nedenunder.


Søren O

Ahh, ja sefølig gg. Jeg er om sagt slet ikke handyman med sådan noget. Giv mig en computer jeg kan skrue i så går det bedre . Får jeg lige set på ! Takker !

Både spindel og "dreje-dimsen" kan heldigvis købes i et hvert vel ass. byggemarked, og er forholdsvis nemt at skifte. Koster ikke mange basseøre. 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis