Kolonihavehus med solfanger - indvendig beklædning

Hej LDS folk

Jeg har et kolonihavehus, hvor jeg gerne vil lave ny indvendig beklædning, da vi gerne vil have tapet/glasvæv i stedet for "rustikbrædde looket" . Væggene er isoleret med 95mm rockwool, og lige nu er indvendig beklædning af rustik/profil brædder. Jeg tænker egentlig bare at lade rustikbræderne sidde, for at give et godt solidt underlag for den nye beklædning. 


Da det er et kolonihavehus, er der er derfor ingen varme eller ventilation om vinteren, og vil det nok ikke du med gipsvægge som huset er nu. Men jeg går og overvejer to løsninger, og vil gerne høre jer hvad i tænker, og også gerne hvis i har andre forslag. 

Option 1 er at acceptere at huset et fugtigt om vinteren fordi det står ubrugt, og bide i det sure æble og købe krydsfiner til beklædningen. 

Option 2 er at opsætte en solfanger. Jeg har hørt at de ofte bruges i sommerhuse, også hvor der er brugt gipsplader til væggene. Men hvad mener i, vil en solfanger være nok til at gipsplader kan holde? 


Som I nok kan tyde, så håber jeg lidt at option 2 er muligt. Men har ingen erfaring med hverken gips eller en solfanger, så hvad tænker alle jer med mere erfaring? 


På forhånd tak

Nick

Hej LDS folk Jeg har et kolonihavehus, hvor jeg... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis jeg får strøm i vinterperioden, vil jeg overveje en fugtstyret ventilator, men til at starte med er eneste mulighed vidst passiv ventilation. 

Så jeg tænker at starte der, men evt prøve at overvåge fugtigheden for at se om det er nødvendigt med noget aktiv ventilation. Så et sidste spørgsmål: hvor lav luftfugtighed skal jeg sigte efter, hvis jeg bruger gips? 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også