Puch maxi kører for hurtigt

Hej alle sammen jeg har købt en Puch Maxi K som er ulovlig pga farten. Vi har skiftet udstødningen så den køre omkring de 40-50kmt. Jeg kunne dog bare godt tænke mig at høre om der var nogle herinde der har nogle råd til hvordan man ellers kan få den til at køre langsommere så den cirka rammer de 30kmt.? Tak på forhånd😋

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad med gearing, er den som original, og er stemplet afkortet. Plumben i cylinderen skulle også gerne være intakt.


Søren O

Plomben er enten boret op eller fjernet , man kan godt få den til at køre hurtigere ved at hakke eller afkorte stemlet ved indsugningen , men det giver ikke så meget som du har her, og gearing er udelukket da der ikke er nok trækkraft i en plombet motor til at køre så stærkt .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 06-03-2019 22:56:53

 og gearing er udelukket da der ikke er nok trækkraft i en plombet motor til at køre så stærkt .

Som gammel Maxi kører kan jeg love dig at gearing på kæden sagtens giver 45+ km/h.


Som jeg husker det, fra dengang jeg havde en Maxi så kørte den omkring 40 km/t uden der var lavet noget ved den..

Så prøv først at tjekke om gearingen er lovlig...


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Havde en Suzuki 4G som ung - bare ved at sætte en tykkere bundpakning ( under cylinder ), løb den snildt 5-10 km hurtigere, pga. længere vandring under skyllekanalerne. Det var tider, da rullefelter ikke fandtes ..  

Alternativt, sæt tændingsbegr. ( passende kondensator ) mellem platin og spole ( mener jeg ), og en lille afbryder. Kan ikke garantere for lovligheden..


 

Det lyder næsten som min gamle maxi som kørte 50-55 med "hakket" stempel og plumpen boret ud. 

Det kan du kun løse med ny cylinder stempel. - men så blir den også røvkedelig

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis