Gode råd om spil på autotrailer

Prøver lykken herinde, efter at have talt med et par trailer forhandlere der hellere vil sælge mig en ny, end hjælpe mig med mit problem.

Sagen er den at jeg har en gammel svend af en autotrailer jeg bruger til at trække rallybilen med, og der er håndspil på traileren.
Sidst bilen var med startproblemer skulle den så hives op i den dertil-indrettede trækkrog for første gang, og der slog jeg panden mod muren - Jeg kunne kun hive bilen 50-60% op på traileren før at stroppet i spillet gik så skævt (fordi spillet sidder i midten, og trækkrogen i venstre side) at den ikke kunne komme længere, tilgengæld kom der en skade på båndet i spillet, så nu leder jeg efter et godt råd!

Nogen der har et bud på montering af noget på traileren så bilen kan trækkes helt op uden problemer? Nyere autotrailere har en sliske foran man kan køre spillet på men det har min ikke.

Det jeg søger konkret svar på er:
1. Gode råd til montering/rykning eller tilbehør til trailer spillet så bilen kan hives op uden problemer?
2. Jeg overvejer at skifte til stålwire, bilen vejer 800kg +/-, hvor tyk bør den være?

Billede af bil på trailer:

På forhånd tak,


Webudvikler med passion for fotografering, biler og motorsport
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kunne du ikke bare "kroge" bilen i forbroen, så får du et lige træk.

Evt. lave et "sling" så du får fat i hver side, i vanger eller andet.

Ellers må der vel kunne laves et beslag, så spillet kan flyttes ud til siden, det må kunne boltes fast..

Men det giver jo stadigvæk et skævt træk...


Vi prøver igen, i morgen --

Skær det stykke af som spillet er monteret på , svejs en flange på med 4 huller og bolt den på så trækket passer ,eller svejs det afskårne stykke på så trækket passer med trækket til krogen.

Det vil da være synd at svejse på den trailer. Du kunne få fremstillet et nyt beslag til spillet som kan boltes på. Det skulle så også lige have en gang varmgalvanisering.


Søren O

Var det ikke nemmere at have et øje midt på forbroen?


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis