Samledåse i eller på Fuga vandret 2-modul

Hej

I vores garage har jeg et vandret indmuret 2-modul med en dobbeltstikdåse. - Nu ønsker vi at lave flere stikdåser, hvor denne er tættest på, hvorfor det giver mening at trække strøm herfra.

Hvordan kan man videreføre strøm fra denne stikdåse?

(Umiddelbart havde jeg håbet at der findes en slags samledåse som kan sættes i/på en indmuringsdåse, hvorfra der kan trækkes ledninger på væggen.)


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Din elektriker kan føre et kabel videre fra din dobb stikk til de nye stikkontakter.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du har ikke brug for en samledåse, da du jo allerede har en dåse.
Du hugger ud i væggen til det nye kabel/rør og fører den til din nye dåse, til dine nye stikkontakter, så forbinder din elektriker kablet/ledningerne til din eksisterende installation.

Men tag lige en snak med ham omkring hvad du må lave og om du har "power" nok til en udviddelse.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Garagen sidder på sin egen sikringsgruppe, og betjener kun loftslys og stikkontakten (plus de nye).

Er der en løsning som ikke involverer at lave huller i vægen? 

Ud over det nævnte  er der kun den løsning at du kan tage strømmen oppe fra lampestedet. Men tjek lige om der er fase med derop.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der er mellemleder og fase i lampestedet, dog er fasen pt muffet af bagerst i dåsen.

Der er i forvejen to lampe tilslutningsledninger koblet på lampestedet.

Kan ikke rigtig se hvordan man skulle kunne trække installationsledning fra lampestedet uden at det bliver optisk uskønt.

Jeg har set elektrikere være gode til at bore et lille skråt hul lige ved siden af dåsen der passer til ledningen. Så får man den ind i dåsen, kan trække resten udenpå væggen og behøver ikke lave reperation af væggen bagefter. 

Men det kræver nok lidt øvelse at ramme rigtigt... Ville ihvertfald ikke være sikker på det gik godt hvis jeg selv gjorde det 


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis