Kommentarer til projekt: Flydespartel

Her samles kommentarer til projektet: Flydespartel

Kommentarer vises både her og på projektet.

StorkeMix
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at læs dette produktblad

Det gælder generelt for flydespartel.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 05-03-2019 18:09:32

Prøv at læs dette produktblad

Det gælder generelt for flydespartel.

 Tak det prøver jeg


StorkeMix
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hej 

Jeg står med samme opgave, du kan bruge en kosteskaft og montere en pind på samme måde som en koste sidder, pinden skal være ca 40-50.cm bred og behøver kun at være 3-4.cm tyk, så viberere du bare oven på det og det ligger sig pænt, men man skal være på dupperne da det jo arbejder og tørre rimelig hurtig også når det gamle beton suger vand. 😊👍

Jeg ville lige prime gulvet først, efter det selvfølgelig har fået en en god omgang gulv vask.

Ellers er det da bare en tand spartel til lige at hjælpe det på vej, og fylde en god portion ud af gangen, ind til du er hele vejen. 

Husk at få det pisket det ordentligt igennem, det er noget være skidt at slibe efter på.

Jeg ville så vidt muligt undgå en tandspartel, da spartlen hurtigt suger sig fast til betonen under, og derved kommer der nemt synlige tand-spor. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Bedst at bruge en pigrulle til flydespartel, især hvis det er et tyndt lag.

Sørg for guds skyld for at prime gulvet, inden du hælder spartel på. Ellers suger det gamle betongulv alt vandet i sparlen, og det tørrer alt for hurtigt for dig, i stedet for at hærde op og blive hårdt som det skal. Husk på, at cement produkter ikke skal "tørre" som mange tror - det skal hærde vha. vandet - en kemisk proces.

Jeg ville gøre det sådan her:

1. Fej gulvet

2. Støvsug godt, på kryds og tværs

3. Kør primer på med en malerrulle eller kost.

4. Når primeren er tør, kan du hælde spartel på

Brug en retteskinne til at trække det jævnt. En pigrulle kan også være behjælpelig.

Profferne har også pigsko, så de kan gå rundt i den våde spartel uden at sætte fodaftryk...

PRIMNING FOR GUDS SKYLD. HELST DAGEN FØR. Ellers er det ikke FLYDEspartel ret længe. Pigrulle er også et must. Pigsko eller plade på søm er en stor hjælp. 


km

Hvis det skal være i vatter så sæt små forskallingslister/ brædder og klods op. Og vigtigst af alt når du bruger flydespartel, tag små områder af gangen.

Tænk dig grundigt om, hvad du skal bruge området til. Flydespartel skal slibes før maling.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

Støvsug gulvet godt.

Prim gulvet ad to omgange, første gang blandes 1-5 anden gang 1-3 og kost det ud.

Brug en tandspartel eller en alm spartel på skaft og træk det ud. Skal det være helt plant kan du sætte skruer i gulvet og spænde muresnor mellem. Når du er nået forbi skruen, kan du slå den ned med hammeren så den bliver dækket under flydemørtlen.



 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også