Flytte fiber kabel

Hej. 

Jeg skal til at bygge et isoleret skur med 90 cm helstøbt fundament. Men trefor har i sin tid skudt et fiber kabel tværs ind over min grund og det ligger i ca 60 cm. Det går 2 meter ind over mit byggeri. 

Skal kablet flyttes? Eller skal jeg bare støbe det ind i mit fundamnent? :D 

Hvis det skal flyttes, hvordan gør jeg lige det bedst... ?


 Vh.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan ikke selv flytte sådan et kabel i hvert fald ikke hvis det skal ud af boksen, men det ligger vel i et tomrør? det gjorde mit.

Jeg skulle have flyttet en fiber boks i forbindelse med renovering det blev en lang diskussion. Ind til jeg fik fat i projekt lederen ved EWII som gav mig et tomrør jeg selv kunne trække så skød de en ny fiber ind på deres regning.

Frederoxx skrev den 04-03-2019 09:06:16

Ok tak. 


Der ligger et orange rør ja, jeg går ud fra at det er tomrøret. Hmm jeg må prøve at ringe til ewii.

 

Undgå [NAVN SLETTET AF ADMIN] du skal have fat i hans Chef han er til at snakke med.

Ulrik123: Jeg har fjernet navnet, da vi ikke ønsker at "hænge nogen ud" ved navn her på LDS. I kan evt. udveklse den slags erfaringer via private beskeder.


Mvh. AllanE
Børgealle skrev den 04-03-2019 12:22:08

Er røret blot til din bolig eller er det et forsyningsrør til andre? Hvis det kun er til din egen bolig havde jeg bare støbt det ind i fundamentet.

 

Det er kun til min egen bolig.


 Vh.

Jeg opsagde mit abb ved renoverings påbegyndelse og bestilte det igen via nettet til oprettelse 0 kr ved renoverings afslutning og skrev at der ikke længere var en fiberboks i huset pga renovering. Da de kontaktede mig efterfølgende fortalte jeg at fiberboksen skulle opsættes i kælder, så kom de og forlængede fiberledningen 3 meter uden på huset, så de kunne sætte en ny fiberboks op i kælderen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Er det svært at flække et rør på langs og lægge fiberen ind i røret, som du støber ind i din sokkel og graver ned i gulvet. Når fiberen er trukket i et rør i forvejen, er der ingen problemer i at støbe det ind i soklen. Fiberen kan jo stadig udskiftes, når der er et rør. 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis