Flytte fiber kabel

Hej. 

Jeg skal til at bygge et isoleret skur med 90 cm helstøbt fundament. Men trefor har i sin tid skudt et fiber kabel tværs ind over min grund og det ligger i ca 60 cm. Det går 2 meter ind over mit byggeri. 

Skal kablet flyttes? Eller skal jeg bare støbe det ind i mit fundamnent? :D 

Hvis det skal flyttes, hvordan gør jeg lige det bedst... ?

Vh.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan ikke selv flytte sådan et kabel i hvert fald ikke hvis det skal ud af boksen, men det ligger vel i et tomrør? det gjorde mit.

Jeg skulle have flyttet en fiber boks i forbindelse med renovering det blev en lang diskussion. Ind til jeg fik fat i projekt lederen ved EWII som gav mig et tomrør jeg selv kunne trække så skød de en ny fiber ind på deres regning.

Ok tak. 

Der ligger et orange rør ja, jeg går ud fra at det er tomrøret. Hmm jeg må prøve at ringe til ewii.

Vh.

Frederoxx skrev den 04-03-2019 09:06:16

Ok tak. 

Der ligger et orange rør ja, jeg går ud fra at det er tomrøret. Hmm jeg må prøve at ringe til ewii.

Undgå [NAVN SLETTET AF ADMIN] du skal have fat i hans Chef han er til at snakke med.

Ulrik123: Jeg har fjernet navnet, da vi ikke ønsker at "hænge nogen ud" ved navn her på LDS. I kan evt. udveklse den slags erfaringer via private beskeder.

Mvh. AllanE

Er røret blot til din bolig eller er det et forsyningsrør til andre? Hvis det kun er til din egen bolig havde jeg bare støbt det ind i fundamentet.

Annonce
Børgealle skrev den 04-03-2019 12:22:08

Er røret blot til din bolig eller er det et forsyningsrør til andre? Hvis det kun er til din egen bolig havde jeg bare støbt det ind i fundamentet.

Det er kun til min egen bolig.

Vh.

Jeg opsagde mit abb ved renoverings påbegyndelse og bestilte det igen via nettet til oprettelse 0 kr ved renoverings afslutning og skrev at der ikke længere var en fiberboks i huset pga renovering. Da de kontaktede mig efterfølgende fortalte jeg at fiberboksen skulle opsættes i kælder, så kom de og forlængede fiberledningen 3 meter uden på huset, så de kunne sætte en ny fiberboks op i kælderen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Er det svært at flække et rør på langs og lægge fiberen ind i røret, som du støber ind i din sokkel og graver ned i gulvet. Når fiberen er trukket i et rør i forvejen, er der ingen problemer i at støbe det ind i soklen. Fiberen kan jo stadig udskiftes, når der er et rør. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis