Problemer med de 3 afløb i bad incl. det bobler....

Hej venner,

Som det ses på billederne har vi et væghængt toilet fra venstre, håndvask i midten (ingen rist/skjult afløbsrør) og brusekabine med Unidrain til højre. Unidrain har vandret afløbsrør som går hen imod afløb til vasken og toiletafløbet må gå direkte til faldstammen...

Det har funket godt i 1,5 år, men der er nu problemer

a. Unidrain funker fint og vi sørger for at tømme det.

b. Håndvask funker også fint

c.  Toilettet funker sommetider og sommetider løber det ikke rigtigt ud og de 3/6l vand bliver til mange liters vand ved udtræk, så når toilettet er tilstoppet sommetider; bruger den derved mange liters vand ved udtræk.

Problemet er altså med toilettet. Det nye er derudover at sommetider bobler det i toilettet, når man er i bad og andre gange bobler det i toilettet, når man bruger håndvasken. Giver det mening?

Har forsøgt flere gange med afløbsrens + varmt vand efter 2-3 timer i Unidrain og håndvasken. Det virker godt for 2-3 dage, så bliver det det samme.

Det er et et-planshus og resten af afløb i det andet bad, bryggers og køkken funker fint.

Kan i hjælpe tak? 






kh. hilsen Mr. GDS 0
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror du har en delvis stoppet kloak, som godt kan tage fra brus og håndvask, men toilettet kan den ikke klare, har du nogle brønde uden for huset, så kik i dem.

En slamsuger/spuler er nok vejen frem....


Vi prøver igen, i morgen --

Enig med Je_ns, det er helt sikkert delvist stoppet et sted længere ude i systemet. Boblerne er den sikre indikator, mellem prop i systemet og vandlås under håndvask er der luft spærret inde, så når du tømmer vasken så kan luften ikke forsvinde udad i systemet, som det burde, - men kommer i stedet som bobler i vasken.

Du kan prøve at skylle det ud, ved at sætte en prop i håndvasken, og fylde den, så hiver du proppen samtidigt med at du har tændt for bruseren og skyller ud i wc'et.
Det laver en flodbølge i dine kloak rør som måske kan løsne det skidt der sidder i rørene.
Der er dog den risiko at det hele flyder over, hvis du får flyttet proppen, til et sted hvor der er mindre plads.

Så en slamsuger/spuler er måske den sikre løsning, ikke mindst for husfreden   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Når jeg har sådan et problem fylder jeg en spand med vand, den hugger / kaster jeg ned i toilet. Det giver et stød ned i rørene som ofte løsner op. Det er naturligvis rarest hvis toilet ikke er alt for mudret. Det kan godt sprøjte op i hovedet. 

Ellers en kraftig plastpose / sort affaldssæk som du taper godt fast rundt i kanten på skålen. Så tager du godt fat i midten af posen og presser den hurtig op og ned. Nu er det så lufttrykket der hjælper. 

På min tidligere arbejdsplads var der nogen gange toilet der havde samme problem. Jeg lod det behændig vente til dagen efter så var papir o.s.v. mere opløst. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis