Vandlås uden flow

Hej alle,

Jeg har længe syntes at der har lugtet lidt funky på badeværelset, og tænkt at det har haft noget med afløbet at gøre. Da jeg ikke umiddelbart kunne se nogen vandlås, tænkte jeg at det var der var galt. 

Jeg købte en vandlås (se billede 3). Den havde fint flow igennem, og tog alt det vand jeg kunne proppe i den fra vandhanen. Jeg monterede den og skubbede den ned til den kant der sidder et par centimeter nede i afløbet. Jeg testede om der var gennemløb, og der var slet intet. Den røg op i vasken, hvor der var massere af gennemløb, ned i afløbet hvor der igen ikke var noget gennemløb. Hvis jeg trækker den op af afløbet med for meget vand i, starter gennemløbet så snart gummiringen ikke slutter tæt om afløbet mere. 

Jeg kom til at overveje om der kunne gemme sig en vandlås længere nede, da jeg trods alt kan se vand hvis jeg kigger ned i afløbet (billede 1). Billede 4 viser afløbet der kommer fra overboen, og jeg går ud fra at min version ligner deres - der kan man umiddelbart ikke se om der er vandlås eller ej(?). Men selvom der er en vandlås mere, forstår jeg simpelthen ikke hvorfor den nye vandlås ikke virker. 

Er der nogen der kan spotte hvad jeg gør forkert / hvad problemet kunne være?

Mange hilsner
Andreas 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
andreasfrost
andreasfrost Trådstarter
6

bump - er der mon nogen derude der kan hjælpe mig med mit problem? Tak på forhånd!

bestil en vvs der har et kloakkamera

djaydjay
djaydjay
911 7200

Grunden til den ikke virker når du sætter den i, skyldes at der er en vandlås længere nede, luften bliver spærret inde mellem de to vandlåse, og vandet kan ikke tvinge det væk.

Annonce
Annonce

Der er sandsynligvis en vandlås i gulvet. 

Det er formentlig en slags “klokke”, som skal renses/tømmes for sæberester, hår og ildelugtende slam!

Den kan være svær at få op, hvis den har siddet i en del år.

Ved genmontering skal man være omhyggelig, ellers trænger der luft forbi = lugt fra kloaken.

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Vandtryk er for lavt til opvaskemaskine - hvordan fikser jeg det?
    Lav-Hus (læst 245 gange)
  2. Lamper i troldtekt loft
    Lav-Hus (læst 38397 gange)
  3. Giver efterisolering af allerede isoleret "hulmur" noget?
    Grøn energi og sparetips (læst 154 gange)
  4. Hjælp til spejl med lys
    Belysning (læst 510 gange)
  5. Arbejdstider..
    Over hækken (læst 1176 gange)
  6. Midlertidig varmekilde - hvad skal jeg vælge?
    Fyr og opvarmning (læst 429 gange)
  7. Flytte førersæde længere bagud.
    Lav-Bil (læst 231 gange)
  8. Skånsom fjernelse af yderste planke i klikgulv
    Lav-Hus (læst 461 gange)
  9. Shunt - hvad gør denne returreguleringsventil?
    Fyr og opvarmning (læst 314 gange)
  10. Flytte granitblokke
    Belægning, udsmykning og blomster (læst 1210 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med