Afbryder - afstand til armatur

Er ved at projektere badeværelse og vil foretrække at afbryderen til mine 6 led-spots placeres inde på badeværelset.

Så vidt jeg kan læse mig frem til er der en 120 cm regel mellem vandtilslutningssted og afbryder. Jeg har mulighed for at få en afstand på 130 cm og fra brusenichen vil der være ca 35 cm.

Planen er at brusenichen afskærmes af en glasdør.

Er det korrekt forstået at afstandsreglerne overholdes?

Vh

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er kommet noget med du skal tage en 2meter snor fra vand-udlednings punktet (bruse hovedet), og så må det ikke kunne ramme lampe udtag, afbrydere m.m. i alle mulige positioner af glasdøre, bruse slange m.m.


 

Der hvor du skriver glasdør, betyder det fast væg ? ( sådan illustrerer din bue det i bruseniche ) Eller er det dør der slår op imod afbryder, så mener jeg regler er overholdt for afbryder. Spots skal være over 2,25 m


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for indlæggene.

Erik:

Vi regner med at sætte en hængslet glasdør lige ved den streg, hvor der står glasdør. Den dær kan evt skubbes helt ind i brusenichen. Den anden bue i brusenichen kan der ses bort fra.

Steensen:

Ja, jeg har også fundet reglen med snoren, men mig bekendt skal snoren være 1,20.

Vh

Hvad med at benytte ihc Wireless, så kan du sætte kontakten i brusekabinen hvis du vil. ( Og den ikke tager skade af vandet)

Ellers over et 12 volts relæ. Så slipper du også uden om afstands kravene.


 

mdn skrev den 03-03-2019 14:23:09

Hvad med at benytte ihc Wireless, så kan du sætte kontakten i brusekabinen hvis du vil. ( Og den ikke tager skade af vandet)

Ellers over et 12 volts relæ. Så slipper du også uden om afstands kravene.

Hvis reglerne bliver overholdt er der ingen grund til at fordyre processen. Afbryderen er anskaffet.

VH

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis