Mure væg uden forbandt?

Jeg er ved at renovere/ombygge fyrrum og har brug for at lave en stump mur på ca. 25-30 cm, før der kommer en branddør. 

Den skal stå vinkelret på en gammel mur. Så jeg kan ikke rigtig lave den i forbandt med den gamle. 

Samtidig bygger jeg i leca blokke, så det vil jo nærmest bare blive en bunke blokke stablet ovenpå hinanden.

Hvad kan jeg bruge af tricks, for at det bliver ok?

Muren skal ikke bære noget, det er “bare en væg”

Men pga krav fra forsikring murer jeg i stedet for at bruge træ. 

Mvh Allan

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

For hver anden skifte på leca blokke banker du en meget str søm ind i den eksisterende mur. Eller borer rawlplug ind i den eksisterende mur og en stor skrue i den. Du hugger så ud lecablokken så søm/skrue kan være der og sidde fast i den mørtel som det mures op med. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for jeres svar. Jeg havde faktisk også selv tænkt på murbindere eller evt. nogle store karmskruer (dem har jeg nemlig i forvejen)
Men er der mon godt nok? Og er karmskruer eller søm mon lige så fine som rigtige murbindere (som jeg synes er svære at finde i små mængder, skal kun bruge ganske få)

Hvis du nu kunne finde nogle lange kraftige skruer, kunne du lave nogle bøjninger som på murbindere. En anden mulighed er at forlænge skruer med noget jern som svejses på skruerne. Eller noget gevindstang som går hele vejen igennem hen til døren (der er kun 30 cm. Så kunne du lave en lille fordybning i enden af din lecablok og afslutte med en stor spændeskive og en møtrik. Der findes også dybler beregnet til at skrue en bolt (eller gevindstang) i.


Søren O

Det er rigeligt fint med karmskruer. Med den længde væg ville jeg ikke være bekymret


Med venlig hilsen

Anders

Ditto herfra Karmskruer er fine. Skal de bores ind i mustensvæg bruger du den anbefalede størrelse bor ( sikkert 6 mm ) Er det leca eller porebeton går du 1/2 mm ned i bor størrelse.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis