Udluftning soveværelse

Hej. 

Jeg vil gerne have lavet lidt udluftning i vores soveværelse da luften ikke er alt for god om morgenen. 

Der er gipsloft, og jeg kan godt komme til ovenfra. Jeg tænkte på at lave en ventilationsskakt fra loftet og ud til undersiden af udhænget. Noget i stil med:

Loft > ventil > rør med lyddæmper > ventilator > rør > gitter

Ventilatoren ville jeg så indstille til at køre hver 2 time i 10 min eller sådan noget med sug ud.

Lyder det fornuftigt? Jeg tænker kun at jeg kan undvære ventilatoren hvis rører går op i taget? Hvilket vil være langt mere besværligt end blot i udhænget. 

Genvex ville selvfølgelig være bedst, men lidt en stor løsning til dette. 

Dbh. 

Morten

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det vigtigste ved udluftning er gennemstrømning. Jeg synes det er en dårlig ide at lukke den fugtige sovekammerluft ud i udhænget. enten en vægventil eller ud gennem taget. Husk at isolere afgangsrøret.

Kør du bare ud under udhænget hvis der er udluftning der.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kan godt risikere at få noget kondensdryp om vinteren fra dit udhæng, hvis du afslutter din ventilationskanal der. Jeg har prøvet det og måtte lave det om til en taghætte i stedet. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har monteret en duca one mini i vores lille soveværelse, det fungere supergodt, den køre 24/7 på laveste trin..

https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/221190#514835


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis