Kolonihave

Jeg har købt en kolonihave nu her som  jeg har tænkt mig at rydde helt og bygge nyt hus på 45m2.    
I den forbindelse vil jeg gerne have styr på vand, vand og el mulighederne.

Det er mening at jeg skal kunne bruge huset i sommerhalvåret (April-Oktober) som om det var min helårsbolig, altså med forsyningerne iorden. 

Strøm fra Evonet kan ligges ind for ca 20.000.  Men et solcelle anlæg kan erhverves for ca samme pris på ca 2kwh med batterier. Derved er der gratis strøm hele sommerhalvåret.

Varme tænker jeg brændeovn ( dog uden lige at ha afstemt om man må det endnu i foreningen). Og ellers med luft-luft eller luft-vand pumpe som måske også kan hjælpe til at varme vand til et bad?

Er der nogle smarte løsninger? Hvad gør andre? 

EDIT: Hov dårlig overskrift. Nåede jeg ikke at rette desværre.

Jeg har købt en kolonihave nu her som  jeg har... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder fornuftigt , men , drop den der gennemstrømsvandvarmer , den kræver meget strøm , store kabler og så skal den meget tit afkalkes , en 30 L metro hurtigvandvarmer er sagen .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......

Det lyder som om du bygger nyt.

Nu skriver du ikke hvor lydisolering skal virke (indenfor eller udenfor i haven)

Hvis det er inde i huset så er der forskel på lydisoleringen afhængig af om du vælger glasuld eller rockwool til isolering. Glasuld er ikke lige så lyddødt som rockwool - så gå efter ROCKWOOL til isolering af loft/vægge.

Hvis du gerne vil spare på din energiregning kan jeg varmt , anbefale solvarme - specielt med vacumrør kan du have gratis varme og varmt brugsvand det meste af året.

Et komplet solvarme anlæg koster en del, men den største udgift er vvb, fittings/rør, pumper mm. Og de ting skal du måske alligevel ud og købe til et nyt hus.

Evt kan du nu blot smide en gulvslange i gulvkonstruktion til sener brug for enten luft/vand varmepumpe eller solvarme - det koster ikke meget og vil gøre det meget nemmere.

En luft/vand pumpe til måske lige være i overkanten da de er rimeligt dyre i indkøb.

Jeg bygger nyt ja.  

Solvarme anlæg? tænker du på taget, og vil det kunne bidrage betydeligt i forhold til "bare" at ha en luft/luft pumpe der klarer ærterne.

I forhold til lyddæmpning vil jeg slf gerne have det så stilel som muligt både i haven og i huset. Derfor jeg overvejer forskellige tiltag i skellet ud mod vejen

Niels chr. skriver .......Hvis du gerne vil spare på din energiregning kan jeg varmt , anbefale solvarme - specielt med vacumrør kan du have gratis varme og varmt brugsvand det meste af året.

Bare ikke om vinteren hvor solen lige kommer op og går ned igen , spild af penge.

Tak for at du gad læse mit indlæg .

Solvarme i Danmark om vintern med den lave sol og ganske få soltimer er totalt spild af penge...... luft/luft varmepumpen er det man varmer op med i fritids/ kolonihuse idag.......

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis