Renovering af gamle J67 stole - finér skader

Hej,
Jeg har netop købt nogle gamle FDB J67 stole som har en del skader i fineren. Jeg tænker på at slibe dem ned, rense dem med trærens og give dem olie. Men er det farligt i forhold til at ødelægge finéren helt - hvad ville i anbefale at gøre`Jeg har ikke noget imod patinaen, vil bare gerne undgå splinter og få dem til at se lidt mere lækre ud. 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den er svær.. det ser ud til? svære skader på lodret op ryg?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Den løsning med fremtid i for stolene, er at du får en fagmand til at lægge rep stykker i finerskaderne. Du kan også blot slibe kanter på skaderne bløde og leve med udseendet.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Er det "kun" lidt finet som mangler. Eller er lagene i pladen også gået fra hinanden. Jeg havde en stol med lignende sæde hvor jeg limede lag på lag i pladen  ved at sprøjet lim ind med en sprøjte med kanyle. På min manglede jeg også noget finer i toplaget så jeg valgte at spartle let, slibe og så male sædet. Ryglænet var fint så det blev slebet let og fik så noget hærdende bordpladeolie. Hvis du kan leve med manglerne og fineren ellers sidder fast ville jeg rengøre stolene slibe let pas på du ikke sliber igennen og så gi den noget junkers bordpladeolie.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Tak for jeres gode råd. Der er nemlig nogle af stolene hvor det står ret skidt til i ryggen, hvis man læner sig for meget tilbage giver det øverste lag sig ligesom, jeg har prøvet at tage billeder af det: 

Vedhæftede filer:
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hej Anna
Du er i hvert fald nødt til at få lim ind imellem finerlagene  - jeg tror du skal gøre som @kovas skriver - lime ind med en sprøjte først - og så tage beslutninger derefter 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også