Multipuds på badeværelse

Hej kloge hoveder

Spørgsmål går på gode råd om multipuds på badeværelse. Pt. er der fliser i brucheniche. Vil gerne undgå at pille dem ned og spørgsmål går på, om jeg uden på fliser kan/må påføre multipuds (evt. Weber Multipuds 280 / Skalflex Multi / Skalflex Multi Vandtæt eller tilsvarende) og efterfølgende male med en vådrumsmaling. Jeg ændrer således ikke ved den eksisterende vådrumssikring men påføre alene multipuds og maling. Er den løsning helt hen i vejret ? Og ja, ved godt at det ville være bedre at pille det hele ned, vådrumssikre fra ny osv osv, og det kan også være jeg ender der, men vil lige om det andet er en brugbar løsning... Tak på forhånd for jeres svar og tid.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man anbefaler ikke malede løsninger i det vandbelastede område, bl.a. af hygiejniske og vedligeholdelsesmæssige årsager.

Hvordan ved du der er vådrumssikret bag fliser (årstal for etablering?).

Det ved jeg i princippet ikke om der er. Huset er fra 1923 og badeværelset er så vidt vides renoveret i 1988. Udfordringen består i at jeg gerne selv vil lave det for at spare penge da vi har to andre bade værelser som også skal have En tur. Så det er for at spare penge og tid at jeg søger en “nem” løsning. Alt det med hvad der er mest rigtig at gøre er sådan set lige meget. Så længe det er lovligt. 

Ud fra årstal er der helt sikkert ikke vådrumssikret.

Hvis du renoverer et badeværelse skal du følge de regler der er på det tidspunkt og det er vådrumssikring og ingen malede vægge i vådzone.

Bliver sandsynligvist kommenteret som en fejl i en evt. tilstandsrapport hvis der er malede vægge.

Men jeg ændrer jo ikke i den eksisterende beklædning ? Udtaler du dig som fagmand eller som “jeg tror jeg ved hvad jeg taler om” for talte med en murer som sagde det kan man sagtens når man ikke ændrer ved den eksisterende beklædning. Du skriver i øvrigt malede vægge hele tiden. Det er multipuds eller lign jeg vil smide på uden på fliserne og evt afslutte med maling for at give en mere glat overflade. 


Grunden til jeg spøger her er for at få gode råd til hvordan man evt gør men det er klart er det helt “no go” så gør jeg det ikke. 

Ja, jeg udtaler mig som fagmand, hvad du også vil opdage, hvis du Googler lidt om mig   

Du kunne jo søge oplysninger om vådrum i SBI-anvisning 252 (det burde din murer nok også gøre).

Hej jeg hopper lige med i samtalen :)
Jeg har købt en lejlighed med nyrenoveret badeværelse fra sidste år, men jeg kan simpelthen ikke lide fliserne. Jeg ved at der er vådrumsikret. Kan jeg i det tilfælde pudse fliserne op også i brusernichen?

Mvh Jonathan

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også