Utæt vaskemaskine

Hejsa

Jeg har lagt mærke til igår at der kommer noget vand under min vaskemaskine i vandbakken på gulvet og den åbenbart er utæt. Den er blevet tilsluttet igen af en autoriseret VVS mand for ca. 1.5 år siden efter at den har været i opbevaring et års tid. 

Jeg har tjekket at døren sidder tæt , trevlesien er ren og kan rotere og der ikke kommer vand fra lugen, jeg har haft slukket maskinen efter en vask og tjekket at der ikke kommer vand fra slangerne som er tilsluttet maskinen (der er helt knas tørt når jeg mærker efter). Der er heller ingen utæthed ved tilslutningen til vandet/afløb. Bakken til opvaskemiddel er også ren og der kommer ikke vand ud derfra heller.

Da den er meget tung kan jeg ikke vende den på gulvet for at se om der er noget at komme efter i bunden - har aldrig set en vaskemaskines bund så jeg ved faktisk ikke om det bare er helt aflukket alligevel og vandet skal komme fra siderne et sted..

Hvor kan vandet mon komme fra ? 

Det er ikke sådan at vandet fosser ud i store mængder men utæt er den..

Det skal siges at den er ca 8 år gammel men har virket helt upåklageligt i alle årene.

Kan det være at den skal afkalkes eller lign? 

Jeg må indrømme jeg har aldrig gjort andet end at vaske i den og i ny og næ renset trevlesien.

Jeg ved ikke hvor jeg ellers skal kigge for at finde utætheden - -skal man virkelig vende den om på siden eller er der andre måder at tjekke det på?

Det er en Electrolux 

Tak !


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der lukket for vandet , når du ikke vasker ? der vil jo altid stå lidt vand inde i bunden af karet , måske et der et lille hul der , hvor vandet drypper ud af , og når  vandet ikke løber over i bundbakken , så er det jo nok til at leve med , det står jo og fordamper mellem 2 vaske..............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Hej! 

Vandet er tændt også når jeg ikke bruger vaskemaskinen.. jeg har både opvaskemaskine og vaskemaskine tilsluttet den samme vandhane som er tændt. 

Jo, jeg kan godt leve med at det kun er lidt vand som er i bundbakken som du siger, men det er selvfølgelig ikke holdbart i længden- også fordi jeg ikke ved om det pludselig kan blive et meget større hul og evt. skabe en større skade så det kunne været godt lige at vide hvor meget tid maskinen har tilbage at leve i sådan circa  

Hvis jeg vidste hvad det var som gjorde at den er utæt kunne man måske fixe det, men det er et mysterium p.t. 


Du skal lukke for vandet når du ikke bruger vaskemaskinen , så er problemet løst , det kan blive en dyr omgang hvis en slange springer af eller lign. når du ikke er hjemme...........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Okay, jeg kan selvfølgelig godt slukke for vandet når jeg ikke bruger den/ikke er hjemme for at undgå overraskelser osv , men den er utæt når jeg bruger den, ikke når den er slukket/når vandet er slukket - og det er denne utæthed jeg prøver at lokalisere.

I mlmtiden vil jeg slukke for vandet når jeg ikke bruger den.




 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis