Filterpose til spånsuger

Hejsa

Jeg har lige købt en brugt spånsuger, som jeg vil restaurere.

Jeg var godt klar over, at den skulle have nye filterposer (de to stoftingester øverst) men fandt først efterfølgende ud af, at det overhovedet ikke er nemt at finde nogen der passer.

Diameteren er ca. 560mm, men jeg gætter på, at jeg sagtens kan benytte nogen der er lidt større.

Nogen der har gode råd?

Her er dyret:

/Tim


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sådan en fyr har jeg også men blot med 1 pose rigtig god. 

Jeg kender et firma i Herning der syer filterposer efter behov. Jeg  har faktisk tidligere været elektriker for dem på deres tidligere adresse. 

LINK til confair

Hvis de får den pose du har kan de hurtig sy / svejse et par nye til dig. Hvis du googler filterposer så kommer der også andre firmaer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik

Mange tak for dit svar !

Kender du noget til priser? Det lyder dyrt, hvis de skal special-sy poser.

Jeg har givet 500.- for spånsugeren, og vil ikke lægge flere tusinde for poser.

Mht at google 'filterposer', så kommer der _ikke_ ret meget brugbart, og faktisk _intet_ for mig. Der kommer alt fra kaffefiltre til filterposer til rystepudsere osv. Intet til spånsugere... i hvert fald ikke i Danmark.

Jo, et enkelt til Thrane-maskiner, som jeg ringede til i dag... kr. 901.- PLUS moms... PER STYK!

Jeg har selvfølgelig googlet 'filterposer' på alle sprog...

Jeg har fundet et firma "dustspares.co.uk", der sælger poser, men to af slagsen koster næsten £100 inkl. forsendelse.

Det er sådan set fair nok, og ender nok med at blive det jeg vælger.

Med venlig hilsen

Tim


 

Send billedet til confair. Ring og tal med dem. Du bliver kun klogere ved at spørge. Det koster ingenting, jeg har flere gange købt hos dem men det er i forbindelse med arbejde og 90 poser ad gangen 450 cm x Ø 20. De koster ca. 180 kr / stk. 

 Det er det de laver hver dag, så for dem er det  "bare at klippe et stykke og køre den igennem svejser / symaskine. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik.

Tak det prøver jeg :-)

Det er en noget anden størrelseorden vi taler om: Ø600 x 1000mm

/Tim


 

Hej igen Erik

Jeg har lige ringet til dem, og de vil ikke sælge til private. De skal have et CVR-nummer, ellers er det no-go.

Men ellers tak :-)

/Tim


 

Annonce

sikke nogen tumper.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Spørg din arbejdsplads, om de ikke vil købe dem for dig, og så du afregner med dem.

Gad godt selv have sådan en maskine.   

Måske AP maskiner - jeg har for mange år siden købt filterposer ved dem.. eller Niels Kalhave (Kalhave er altid super servicemindede)?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hejsa.

Mange tak... jeg prøver at kontakte Niels Kalhave i morgen. Det ser ud til at AP Maskiner er gået konkurs.

/Tim



 

Jeg har i øvrigt lige hentet spånsugeren i dag.

Den er _kæmpestor_ ! Noget større, end jeg havde forventet... og den er ekstremt kraftig. Jeg er næsten bange for den, hahahahaha :-))))

Jeg var nødt til at afmontere hjul, bundplade, posehængere, og døren til kælderen for at få den ind.

Jeg troede at røret (indsugningsstudsen) var 125mm, fordi det var skrevet i annoncen, men det er 160mm !!

500 kroner for den her maskine var et røverkøb... og så skal jeg nok finde poser ! :-)


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis