Lidt el forvirring

Jeg er igang med at renovere el i vores garage, hvor jeg har fjernet en gammel metal afbryder og skal have den udskiftet med en ny LK afbryder, uden videre tanke hiver jeg selvfølgelig bare det hele fra hinanden, men nu er jeg faktisk blevet lidt i tvivl om hvordan det skal samles igen.

Afbryderen slukker en lampe udenfor, og der er ikke korrespondance på. Forstiller mig at det er korrekt at de to sorte er samlet, som jeg har gjort her og rød og hvid ledning så bare skal i hver sin kontakt i afbryderen?

Afbryderen skal sidde i en ydervæg hvor der er tendens til fugt. Hvilken mørtel vil egne sig bedst heri? Kan jeg bruge tør opmuringsmørtel?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja , hvid er fase , rød er lampeledning , og de 2  sorte er nul .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
S. Fabrin skrev den 27-02-2019 12:26:07

Og du skal også mure en pasende dåse ind i væggen.

 Bare en helt almindelig indmuringsdåse, ikke? Men hvilken type mørtel kan jeg bruge ?

Til at mure dåsen ind kan du bruge en mørtel med cement i f.eks. sokkelpuds. Dåsen er bare en grøn indmuringsdåse.


fase

Da du har både fase og nul , så ville det jo være let at gøre plads til en stikkontakt nedenunder , det kan  man altid bruge.......


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce

Ja, det ville være smart.


fase

Tak for jeres svar :-)

God ide med stikkontakten, det har jeg selv tænkt, dog sidder der en stikkontakt ikke langt derfra, hvor strømmen er trukket fra. Som der også er gået lidt kage i, men det er vidst et lidt mere forvirrende projekt ...

Sæt nu bare en stikkontakt alligevel. Det er besværligt at lave bagefter.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis