Lidt el forvirring

Dreier
Dreier
79 5250

Jeg er igang med at renovere el i vores garage, hvor jeg har fjernet en gammel metal afbryder og skal have den udskiftet med en ny LK afbryder, uden videre tanke hiver jeg selvfølgelig bare det hele fra hinanden, men nu er jeg faktisk blevet lidt i tvivl om hvordan det skal samles igen.

Afbryderen slukker en lampe udenfor, og der er ikke korrespondance på. Forstiller mig at det er korrekt at de to sorte er samlet, som jeg har gjort her og rød og hvid ledning så bare skal i hver sin kontakt i afbryderen?

Afbryderen skal sidde i en ydervæg hvor der er tendens til fugt. Hvilken mørtel vil egne sig bedst heri? Kan jeg bruge tør opmuringsmørtel?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
karl smart
karl smart
1460 2600/2700

Ja , hvid er fase , rød er lampeledning , og de 2  sorte er nul .

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
S. Fabrin
S. Fabrin
10900 4400

Og du skal også mure en pasende dåse ind i væggen.

fase
Dreier
Dreier Trådstarter
79 5250
S. Fabrin skrev den 27-02-2019 12:26:07

Og du skal også mure en pasende dåse ind i væggen.

Bare en helt almindelig indmuringsdåse, ikke? Men hvilken type mørtel kan jeg bruge ?

Annonce
S. Fabrin
S. Fabrin
10900 4400

Til at mure dåsen ind kan du bruge en mørtel med cement i f.eks. sokkelpuds. Dåsen er bare en grøn indmuringsdåse.

fase
karl smart
karl smart
1460 2600/2700

Da du har både fase og nul , så ville det jo være let at gøre plads til en stikkontakt nedenunder , det kan  man altid bruge.......

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
S. Fabrin
S. Fabrin
10900 4400

Ja, det ville være smart.

fase
Annonce
Dreier
Dreier Trådstarter
79 5250

Tak for jeres svar :-)

God ide med stikkontakten, det har jeg selv tænkt, dog sidder der en stikkontakt ikke langt derfra, hvor strømmen er trukket fra. Som der også er gået lidt kage i, men det er vidst et lidt mere forvirrende projekt ...

S. Fabrin
S. Fabrin
10900 4400

Sæt nu bare en stikkontakt alligevel. Det er besværligt at lave bagefter.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her