Opmåling af vindue

Hej med jer :-)

Jeg er sgu lidt i tvivl her, har søgt og søgt uden at finde svar.


Sagen er at jeg har et ældre punkteret vindue som jeg vil skifte. Derfor skal jeg måle op til et nyt.
Alle guides jeg kan finde siger at jeg skal mål murhullet og trække 2-2,5 cm fra i hver side, så der er luft hele vejen rundt til isoleret og fuge.

Mit dilemma går på at alle vinduer i huset, samt alle andre på vejen (samme type hus) går helt op mod bjælken foroven (se billede)
Der er altså hverken luft, isolering eller fuge (synlig i hvert fald)

Så er mit spørgsmål altså om vinduet så bare skal sættes i klods op ad bjælken og jeg kun skal have luft rundt hvor der er mursten, og så gå ud fra dette i min opmåling.

Eller skal jeg siger luft, isolering, og fuge hele vejen rundt..

På en helt ny terrassedør + vindue der er sat i inden vi overtog huset, er det lavet på samme måde monteret klods op af bjælken.


Håber et klogt hovede kan hjælpe 

Tak :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis selve vinduet er i god stand og bare punkteret. Ville det så ikke være en ide bare at skifte glasset?  

Så tænker jeg at du kan bestille vinduer magen til dem du har. Eller tage hul mål og oplyse dette til fabrikanten eller selv trække fra 8-12 mm i hver side. 

Ved montagen ville jeg smide en fuge i toppen som så trykkes når du sætter vinduet op imod. Det er der garanteret også nu  

Du skal ikke trække 2-2,5 cm fra i HVER side, du skal trække det fra i hulmålet. Er det en solid bjælke der er på billedet? Jeg ville lave plads til en 12 mm fuge hele vejen rundt. 

Hej Rene

Ja mente egentligt nok også 2,5 cm ialt
Den er massiv ja.. tak for svaret, tror det er den vej jeg går

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis