2 vaskemaskiner oven på hinanden ?

Hej kloge folk! 

Håber I kan hjælpe mig med den her:

Kan man mon opstille 2 vaskemaskiner oven på hinanden hvis de bliver spændt ordenligt fast? (Om man har brug for 2 vaskemaskiner er en anden sag, så det er ikke det jeg spørger om:-)

Jeg tænker noget i den her stil:

- En plade imellem til at fordele den ekstra vægt.

- 1-2 bagagestropper (dem med skralde) rundt om.

- et godt stort anker i væggen bagved, og så den ene bagagestrop fæstnet hertil.

Kan det du?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det kan kun give problemer!!!


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

De skal sættes sammen med jernbeslag bagpå, som skrues fast i begge, så den øverste ikke rykker sig ud over kanten.  Det anbefaler jeg altid med tumbler ovenpå vaskemaskine. 2 vaskemaskiner oven på hinanden har jeg aldrig lavet. 

Bagage stropper er nok det dårligste valg



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar. Fruen får at vide at hun må nøjes med en indtil videre. Så må jeg lige i tænkeboks igen om alternativer 

Få fat i en dæmpermåtte af gummi. -Og spæn bare maskinerne sammen.

Om det at have 2 vaskemaskiner :

En overgang arbejdede jeg med kloak(spilde)vand og slamsugning m.m..

Vi havde da 2 vaskemaskiner : 1 til mit arbejdstøj -og 1 til resten af familien. 

-Ingen infektioner hos os, som der var en del af hos alle kollegaerne..


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

ja,  2 vaskemaskiner er en god ide,  bare ikke oven på hinanden .en vaskemaskine er ikke konstrueret til at bære vægten af en anden vaskemaskine


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Annonce

hvis du læser hvad der står i vejledninger til vaskemaskiner står der højt og tydeligt at man ikke må sætte to vaskemaskiner oven på hinanden

Det står der faktisk ikke i min manual - har kigget grundigt. Der står at de ikke anbefaler at der placeres mere en 45 kg ovenpå, og de letteste vaskemaskiner vejer omkring 50 kg

Jeg antog egentlig også at det var en sløj ide - men tænke at der måske var nogen der havde haft samme problem.

rusalu skrev den 26-02-2019 21:21:03

Det står der faktisk ikke i min manual - har kigget grundigt. Der står at de ikke anbefaler at der placeres mere en 45 kg ovenpå, og de letteste vaskemaskiner vejer omkring 50 kg

Jeg antog egentlig også at det var en sløj ide - men tænke at der måske var nogen der havde haft samme problem.

 50 kg plus 7- 8 kg tøj og et par kg vand.. 


Så er du pludselige + - 50 % over hvad de anbefaler som maks. 


Mvh. Christian M
 

Jeps, også derfor jeg spurgte om nogen have prøvet. Udvikling kræver jo engang imellem at nogen prøver sig frem / tager chancer. Kunne jo være nogen havde prøvet😎

Står din maskine under et bord eller står den i et skab  ?

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis