Montering af porcelæns vask

Hej.. 

jeg skal montere en porcelæns vask, og er i den forbindelse i trivi om hvordan jeg fastgøre den. Vasken er købt i IKEA og der er ingen mulighed for montering på undersiden. 

Limer jeg bare med silicone og er silicone egenlig noget man kan lime med ? Eller.. Findes der andre produkter der tætner og limer på samme tid. 

Mvh Tony

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

For det første er det ikke porcelæn, det er emaljeret stentøj.

Normalt boltes sådan en fyr fast. Silikone er ikke en klæber, men en tætningsmasse. Alt i alt: jeg ved ikke rigtig hvad du forsøger...


Desuden er det vaskens vægt der står for det meste af den mekaniske fastgørelse, silikonen skal blot sørge for vandtætning og at vasken ikke kan forskubbes i hullet. 

Det kan du med andre ord sagtens bruge. Husk at tape bordpladen af før du lægger vasken i, så den ikke bliver smurt ind i silikone.


Elektronikteknikeren

Hvad er det for en vask du har købt? Der er stor forskel på om den skal hænge på væggen, eller støttes af en bordplade. Et billede ville hjælpe.


Søren O

Den ligger af på bordpladen.. 

“Tape bordpladen af” Snakker vi maler tape rund om ? 

Hullet er skåret ret så præcist, så der er ikke mulighed for at den rykker sig særlig meget. 

Så er silikone kun til vandtætning.

Ja, malertape rundt om i tæt afstand til vaskens kant. 


Elektronikteknikeren

Malertape rundt om, var en god ide. 👍🏻😊

Jeg siger tak for råd og vejledning. 

Jeg har selv monteret en vask af samme type, jeg er da ret sikker på at der følger noget fuge med til at montere den. Men eller er det også vist i vejledningen hvordan den skal monteres:
https://www.ikea.com/dk/da/assembly_instructions/havsen-indbygningsvask-enkelt__AA-2061170-3_pub.pdf


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også