Spartel/filt/filte.. væg struktur

Hej alle. 


Efter megen søgning her inde og diverse forum har jeg lidt givet op.. min kæreste og jeg er ved at shine et par rum op i et 70’er hus.  Vi har revet gammelt savsmuldstapet og væv ned af væggene så vi nu er inde ved den rå pudsede væg.. 


Det så her vi kommer i tvivl om hvad som giver hvilket resultat.

Hun vil gerne have vægge med lidt struktur/rustik, ligesom billederne jeg har vedhæftet. som er fra vores køkken. 


Hvad hedder denne overflade, og hvad er processen?? Vi vil frem til at det ligner små sandkorn. 


Obs, her kan man dog se mursten som man ikke kan inde i de rum vi skal lave. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner en vandskurring.

Jeg ville rullespartle og sætte glasfilt op, det er super stærkt og et moderne udtryk.

I kan komme frem til den rigtige struktur ved hjælp at den malerrulle i bruger.

Ja, det er sandmaling. Sådan har vi gjort i to huse, hele vort køkken/alrum har stået med denne metode i 14 år uden skader: køb en passende mængde billig hvid vægmaling. Tag en spandfuld alm rødt sand og si det gennem et dørslag. Rør en lille bitte smule maling op med en smule sand og prøvemal på et stykke pap eller træ. Bliv ved, indtil I har ramt den grovhed I ønsker. Husk at have samme mængde maling og skriv målet op på sandet, så I kan blande i større mængder senere.

Malingen påføres lettest og bedst med enten stor pensel eller kalkkost. Det sidste har jeg altid brugt, da det giver den bedste mulighed for st bestemme struktur. Dog bliver den tung hen ad vejen. 

Når væggene er tørre - helt tørre! - maler I over med den bedste vægmaling der kan købes. Go arbejdslyst!


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hej, tak for svarene.

Vi havde gættet at der var vandskuret / filtsed med noget Weber 280 / lib. Fuldspartled med dette.

Min kæreste er 100% på at det er sådan lavet, og det ikke er struktur maling. Kan hun have ret?? Hun har i et tidl hus gjort noget lign

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også