Sivende Vandhane - Alterna Unimix

Hej LDS,

Mit køkkenarmatur - Unimix fra Alterna - siver der hvor selve hanen skrues i (markeret med rødt), og forsøger derfor at skifte o-ringe.

Jeg var dog dum nok til at smide den gamle ring ud, og kan simpelthen ikke finde den rigtige opsætning. Det bedste resultat er som på billedet, men stadig ej sivetæt. 

Er der nogen, der kan regne den rigtige opsætning ud? Jeg har et stort sortiment af diverse ringe, men er løbet tør for ideer!

“godt værktøj er det halve arbejde” - Søren O.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der burde sidde en o-ring i en reces under de to andre ringe. det er den som skal holde tæt de andre holder på s afløbsstudsen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Tak for input. 

Der er et lille indhug i tuden, men den plads optager den hvide plastik-dims (se billede). 

Den hvide plastik-dims, optager alt pladsen i indhugget.

“godt værktøj er det halve arbejde” - Søren O.

https://topvvs.dk/alterna/126998-alterna-o-ring-o13x25-4015413574433.html

Her kan du få den oring som mangler. De hvide plastring i resessen er for at man ikke skal kunne trække tuden op. Men din tud ser ud som om den kunne trænge til en udskiftning se længere nede på siden. det er ikke sikkert at oringen kan pakke tæt på de overflade på studsen. Når du montere igen er det en god ide at smøre det med noget hane fedt som er beregnet til drikkevandsarmaturer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere