Renovering af skrivebord - ny bruger

Hej jeg håber at jeg har valgt det rigtige sted til at poste, men jeg håbede på at nogen måske kunne guide mig lidt i hvordan jeg får skrivebordet på billedet pænt igen? Det er finer, men mere ved jeg ikke. Jeg er helt grøn på området så jeg ville være meget taknemmelig for gode tips :) 

Dbh

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer lidt an på hvordan fineren har det. 

Hvis du er heldig er der massere af finer tilbage, så er det et spørgsmål om at slibe den (ikke med for grov korn, så går du bare igennem fineren) også give det nogle lag olie eller lak. 

Er du tilgengæld uheldig så har det været igennem den omgang nogle gange før og fineren er blevet helt tynd, i så fald kan der ske det at du sliber igennem også er du nød til at få ny finer på.

Men du kan jo starte slibemaskine og se hvad der sker


Ask

Desværre er fineren rigtig slidt, så det skal være med yderste forsigtighed. Rens overfladen af for snavs og fedt. Slib så med LET hånd i årenes retning med slibepapir, korn 240. Rens grundigt af og giv pladen en smule møbelolie.

Et alternativ er, helt at skippe overfladen og købe et stykke møbellinoleum i en pæn farve. Det skal limes på med speciel kontaktlim.

Et yderligere  alternativ: jeg kan se, at det er et hæve/sænkebord. Hvis du kan finde en label med producenten, kan du måske købe en ny plade løst.


 

Tusind tak for svarene. Jeg tror ikke at det er et hæve sænkebord. Jeg har ikke bordet endnu da jeg først lige har købt det over dba. Vil egentlig helst bevare træet eller originalstatus eller hvad man siger så må forsøge mig med forsigtig slibning og møbelolie. Er der en bestemt møbelolie man skal bruge eller en i kan anbefale og kan jeg "nøjes" med toppen af bordet eller skal alle overflader behandles?

Til det sidste, bestemmer du selv, men bordet bliver da pænere med en nogenlunde ens overflade. Du kan også reparere evt afslået finer ved skuffer osv. Dit første billede lignede et hævesænke, derfor. Men det er ikke et du skal bruge megen tid eller penge på. De står overalt. Måske du kan finde en bedre plade hos de firmaer, der handler med brugte k9ntormøbler.


 

Nej kun 400,- så det er meget rimeligt

så bliver jeg da trist over lige at have solgt et hævesænkebord  i "nystand" med kasette for 300,- .. men køber var glad :-) det var det vigtigste for mig..
jeg synes virkelig, at 400,- er i overkant for den stand..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis