Tanker og råd omkring gulv i badeværelse.

Hej

Jeg skal til at lave badeværelse og skal have hævet gulvet 95mm incl. Fliserne. 

Jeg skal have vandbåren gulvvarme i (direkte fjernvarme) hvor den tyndeste jeg kan finde er 16mm.

Hvad plads skal man regne med limen fylder hvis man har 8mm klinker i 60x60?

Rummet er 1750x2850mm. Altså lige knapt 5m2.

Min tanke er umiddelbart 30mm isolering på gulvet.

10mm op langs vægge.

Jordet rionet med slangen stripset på.

50mm beton.

Membran på vel 1-2mm

Så er der 13-14mm til 8mm klinker og lim? Er det for meget eller lidt? 

Alternativt kan jeg købe flamingo med spor for at sænke slangerne men er det til at få slangerne til at blive i flamingoet på så lille et gulv? De er jo ret stive.

Hvilken pose støbning vil i vælge til at fylde 5m2 med 50mm? 

Skal være noget flydende. Evt noget med fiber? Jeg tænker selv weber gulvafretning hurtig som går op til 50mm

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er underlaget? Er der isoleringen der? For en isoleringstykkelse på 30mm under gulvvarme har ingen gang på jord, det vil simpelthen være direkte uansvarligt.

Der skal vel også laves nye afløb?

Og ved direkte fjernvarme skal du have autoriseret VVS til at lave gulvvarmen.

Og så synes jeg at 60x60 fliser i så lille et rum vil virke underligt, men det er så bare min personlige mening.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Underlaget er klinker og derunder betondæk... Det er i en lejlighed med bolig neden under. Går ud fra at der er isolering for der er gammel gulvvarme som er tærret op.

Men jeg vil gerne have gulvet op i niveau med de andre gulve.. Der er et trin ned på 100mm. Jeg vil gerne hæve 95mm... Så bliver der 3-4mm under når gulvene er slebet 👍

Der skal også laves nyt bruseafløb som det eneste. Toilet og vask afløb går gennem væggen og ind i en faldstamme i et teknikum.

Hov! De gamle lejligheder havde forsænket gulv i bad pga oversvømmelsessikring. Find lige ud af, om du må lave det trick der. 


 

Der er noget der hedder bassinvirkning ved adgangsdøre (fremgår af SBI 252), og da der er krav om fald mod gulvafløb, kan du sandsynligvis ikke anvende klinker større end 20 x 20 cm.

uldal skrev den 23-02-2019 19:03:29

Hov! De gamle lejligheder havde forsænket gulv i bad pga oversvømmelsessikring. Find lige ud af, om du må lave det trick der. 

 Jeg spørger sgu ik nogle... Den er ikke helt gennemtænkt... Der er ingen rør på badeværelset... Kun de 5cm der er i væggen ind til badeværelset hvor toilet, bruseamatur og vandhane er tilkoblet... Afløb det samme... Også gulvafløbet.

Det hele går ind i et teknikrum hvor 2 faldstammer, varmt og koldt vand og fjernvarme kommer ind. 

Så jeg ved snart ikke hvilket af de to rum som egentligt burde være sikret...

Det næste er så... Hvad hjælper det at der kan ligge 10cm vand på gulvet inden det løber over hvis man ikke er hjemme? 

Det 3. er at forsikringens løsning på at lave rørskaden er at hæve gulvet og ligge nye slanger...

Så nej jeg spørger ikke nogle 🤭

Annonce

Med den gulvvarme du planlægger , så får din underbo loftvarme , og dermed gratis opvarmning af sit badeværelse.........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 23-02-2019 20:53:27

Med den gulvvarme du planlægger , så får din underbo loftvarme , og dermed gratis opvarmning af sit badeværelse.........

 Ja? 

Sådan var det nok også med bygningens originale gulvvarme 😊

Jeg skal lave nyt fordi det gamle er tærret👍 Det er færdigstøbt ind i beton dækket så kan ikke bankes op

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis