Hvordan understøtter jeg bedst - men bevarer åbent rum under plade.?
Jeg vil lave et hævet legeplateau fra væg til væg for enden (hvor der er vindue) af et 180 cm bredt værelse. Jeg ønsker så lidt konstruktion under pladen, der vil gå ca. 70 cm ud fra bagvæggen, som muligt for at gøre plads til leg og opbevaringskasser. Jeg vil undgå noget der går fra plade og ned til gulv i delen af pladen der går ud mod værelset, men støtte under pladen mod bagvæggen er okay.
Hvad er den bedste løsning, når det samtidig skal være sikkert at lege på den?
Pladetype og tykkelse? og understøttelse af den?
Pladen (som ellers er 70 cm dyb, bliver mod venstre væg skåret til, så den passer til en trappe af skuffer. (Trappen kan anvendes til at komme op på pladen). Her bliver pladen 48 cm dyb, Skuffetrappen giver dermed støtte til pladen i venstre side med 45 cm fra den venstre væg og 48 cm fra bagvæggen.
På højre væg er der også mulighed for støtte over en radiator, der går 15 cm ud i rummet.
Der vil være 120 cm fra trappe til radiator.
Bagvæggen under vinduet er en tynd træplade, som nok ikke egner sig til at tage vægt fra noget.
Det er muligt at hæve pladen op til 85 cm og også rykke skuffetrappen længere ud i rummet, så der kan hænges noget bagved, hvis det kan gavne konstruktionen.