Hvilket søm er dette, og hvor kan man få et?

Mit bælte er gået i stykker, ved at et søm af et slags er faldet ud. Hvordan det kunne lade sig gøre ved jeg ikke, men er nysgerrig efter om man kan finde lignende søm.

Tænker ikke der er meget der kan passe til bæltet, men det er værd at prøve. Så kender nogen til det, vil jeg være godt taknemmelig


Mvh. Dovre
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har aldrig set sådan et før men en med en drejebænk kan sagtens lave en ny stift med rulletering til dig.

Tilsyneladende har du "sømmet" i behold men mangler modparten som kan være et rør med samme hoved som "sømmet", men som kan gå ind over "sømmet" og holde fast der. 

Det er nok lidt for specielt til at man kan købe det som reservedel. 

2 muligheder 

1. Skraldespand

2. find en 4 mm skrue i rigtige længde, og tilpas den ved at skære gevind i begge huller og afkort skruen så den ikke stikker ud og ridser fingre, maveskind  m.m.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Beklageligvis var det ikke et rør i mellem, men to ens søm i hvert side. Den som sidder i, sidder så godt at den ikke rykker sig. Dog havde begge sider et søm


Mvh. Dovre

Du vil sikkert se at der er riller i hullet hvor det andet "søm" har siddet derfor var det et "søm" magen til det der sidder tilbage.

Ja, altså, jeg har set det før og ved at de er magen til hinanden, ved bare ikke hvilket slags søm det er, og heller ikke hvor jeg kan få den slags, eller om det er særligt lavet.


Og om "sømmet" er en stift eller et søm, fuldstændig irrelevant, medmindre det vitterligt er nødvendigt for at finde det. Man BEHØVER ikke forklare mig hvad MENES jeg ikke ved, lige på nær "SØMMET", som jeg spørger om, men ellers tak



Mvh. Dovre
Annonce

Ja det ligner jo unægtelig et søm   

Det eneste jeg har set der ligner lidt, er de nitter man bruger til at fastgøre de små metalskilte på værktøjsmaskiner.

Kunne ikke finde dem på danske sider..

Men googler man på "nameplate rivets" kommer der en del frem

https://www.google.dk/search?q=nameplate+rivets&hl=da&rlz=1T4GGHP_daDK700DK700&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjkw-a80NHgAhVqqIsKHbJ-AewQ_AUIDigB&biw=1118&bih=610&dpr=1.05


Vi prøver igen, i morgen --

Rigtig bange tak Jens, det ligner meget det det jeg søger efter 


Mvh. Dovre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis