Ny varmeveklser

Hej alle,


Mit 2-plans hus fra 1979 trænger til en ny varmeveksler (tror jeg i hvert fald).

Vi har kun boet her knap et år, og er nok først rigtigt blevet opmærksom på problemet i løbet af vinteren.

Trykket på vandet forsvinder ovenpå (hvor badeværelset er), hvis der bliver åbnet for en vandhane i stueetagen. Det medfører også at det varme vand forsvinder et stykke tid.


Blandingsbatteri er skiftet i badeværelset.


Tænker en frisk veklser med måske lidt flere kræfter vil kunne hjælpe en del på dette?


Hvad mener I, og evt hvilken veksler vil i foreslå?

Veksleren der pt er monteret er en af de klassiske Redan.


Mvh Stephan

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du burde måske bare få din varmeveksler udsyret, så gennemstrømningen og varmeoverførslen blev bedre. Det får du din VVS'er til at gøre.


fase

Hej Fabrin,

det vil jeg prøve i første omgang. Mange tak

Det kunne også være en god ide samtidig at få tjekket kontraventilen til det varme vand.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis