taghætter ståltag

Hej LDS´ere

Da de nuværende taghætter på mit ståltag er placeret helt af ******** til, vil jeg gerne flytte dem.
De er for det første placeret forkert i forhold til hullet i undertaget, men også i forhold til hvor emhætte og vådrumsblæser sider.

Der er monteret decra/stål tag, hvor man kan se at pladerne er sømmet fast.
Som undertag er det gamle eternittag blevet genbrugt :)
hvor besværligt tror i det vil være at flytte disse taghætter?
(de skal egentlig bare flyttes cirka 1 meter tættere på tagryggen og den til venstre skal lidt til højre)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der er nogen der har generel erfaring med opgaven vil jeg da også gerne høre om arbejdsgangen :) det kan måske give en indikation af det :) 

Tænker du skal liste pladerne fri som de hætter sidder i og så flytte dem opad. Det gøres ved at trække sømmene ud af dem, de er sømmet nedefra. Til lukke det gamle tag ville jeg nok bare brænde tagpap over det skal jo være nemt


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Har selv Decra tag, med taghætter, som jeg selv har monteret.

Det er ikke nogen helt nem opgave, for det første er pladerne jo sømmet fast, og der skal jo løsnes nogle stykker for at få dem fri, og så skal det passe med pladerne igen, da taghætten ikke fylder en hel plade, samt man nemt kommer til at beskadige tagpladerne.

Jeg ville ikke bekymre mig om hullerne i undertaget, et Decratag er tæt, og behøves intet undertag. (min garage er med Decra uden undertag, og er 100 % tæt)

En lille fidus for at få sømmene fri, er at man finder en lille stump rør, hvor hullet har samme diameter som sømhovederne, så sætter man røret ned over sømhovedet, og giver røret et slag af en hammer, så får man pladen banket lidt tilbage, så man kan komme til at få fat i sømhovedet, og få det trukken ud.

Så jeg vil anbefale at beholde plaseringen på taghættene, og så trække ventilationsrørene så det passer.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis