Varmt gulv til fødder ?

Hej. Vi har Fået lavet gulv vi tog den nemme løsning så vi ikke skulle brydebeton op.  Der er. Bygget op med  75 mm isolering og mere er der ikke overhovedet. Vi lagde så. Laminat gulv selv. Men for dælen hvor er sådan gulv da bare Koldt. Findes der nogle typer gulv. Der ikke koster spidsen der er et bedre valg ? 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Laminat føles også koldere end ægte træ, da træ i sig selv isolerer relativt godt, og derfor ikke trækker varmen ud af fødderne. Det gør laminaten til gengæld.

Så tykke gulvplanker eller gulvtæppe må være det billigere alternativ til at bryde gulvet op.


Elektronikteknikeren

 Vi. Har haft lagt nyt strø dæk.    Også med isolering. De 75 mm.  

 Tænker. Den store tur med fjerne Beton og grave ud må blive et andet tidspunkt.  Er ved isolere sokkel med 175 mm  og generelt reparere sokkel den er noget. Medtaget. 

Dem jeg har snakket med ville have 1100 kr PR KVM cirka for bryde beton og grave ud og bygge det op igen 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

som Gregeren skriver, saa vil laminat altid foeles kold, I vores sovevaerelse hvor vi ikke havde lyst til at faa kolde foedder lagde vi korkfliser, de foeles dejligt varme


Karsten
  1. Super tak for svar må man  ligge. Undeelag ud som ved laminat gulv også lægge  gulvplanker på der eller hvordan. Er fremgangsmåden der ? .
  2. Jeg har nu gulvplader 22 mm også  noget grønt.  Materiale til ligge inden der blev lagt  laminat ? 
KarstenCan skrev den 20-02-2019 17:16:11

som Gregeren skriver, saa vil laminat altid foeles kold, I vores sovevaerelse hvor vi ikke havde lyst til at faa kolde foedder lagde vi korkfliser, de foeles dejligt varme

 Kork fliser. Fandt jeg ikke lige. Kan du evt sende et link det lyder interessant

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

jeg har købt forskeliget her: https://www.kork24.dk/ med tilfredshed..

- dog ikke korkfliser..



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Eller laminatgulv med kork på bagsiden ku måske også være en mulighed.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 20-02-2019 20:04:26

Eller laminatgulv med kork på bagsiden ku måske også være en mulighed.

 Det bliver vel ligeså koldt. ? 

det vil jeg også mene.. laminat er koldt..

Kork er et lækkert materiale.. og korkfliser til gulv, de er jo nok behandlede på en eller anden måde?

 - prøv at søge korkfliser - eller hør dem, jeg linkede til..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er faktisk lidt isolerende samt støjdæmpende.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også