Elmåler

Hej

Jeg har en villa i Odense, som jeg er ved at udstykke til to ideelle anparter, må jeg nøjes med en bimåler til førstesalen, eller skal det være en separat måler fra elselskabet

Mvh

Claus

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er to anparter, som ikke har noget med hinanden at gøre, er jeg næsten sikker på, at der skal være en måler for hver anpart. For at være sikker bør du spørge forsyningsselskabet. Kan du forestille dig senariet, at den anpart, som har tilslutningen fra forsyningen, kommer i restance med betalingen, og der bliver lukket for strømmen, så bliver den part med bimåleren også uden strøm, selvom der måske er betalt til den første. I øvrigt bør du lade anpartshaverne afregne direkte med forsyningen, så du ikke har noget at gøre med det. Vand og varme bør du også have seperate målere til.

fase

Nu om vil de fleste forsyningsselskaber helst at de har direkte fat i forbrugeren. Det gælder også hvis det drejer sig om almindelig udlejning.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hvis du har lavet en ekstra boligenhed, skal du betale tilslutningsbidrag til de forskellige forsyningsselskaber. Prøv at gå ind på deres hjemmesider.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis