Male tag på skur i stedet for tagpap?

Er det muligt at lave taget på skuret med OSB plader som herefter males sort? 


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det kan man da godt, men det holder ikke tæt efter det 1. Regnskyl....og efter et lille års tid vil det sandsynligvis være rådnet hul. Samlingerne er ikke tætte.

Hvis du har hældning på taget, så overvej bitumen plader. De er nemme at montere, og prisen er i den billige ende.
Overvej også klar plader som trapez eller isolerede tagplader, det er altid rart med noget dagslys i et skur. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Bitumen plader holder max 8-10 år så er de stort set gået i opløsning da det er en gummiprodukt,, jeg ville ikke anbefale dem til andet en brændeskure

Jeg vil helt klart anbefale at brænde tagpap på, selvom det koster lidt her og nu. Så får du et tæt tag, som holder i rigtig mange år. Det er ikke særligt svært at brænde på selv, og det kan brændes på OSB- eller tagkrydsfinerplader. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

mfrost skrev den 20-02-2019 10:03:22

Bitumen plader holder max 8-10 år så er de stort set gået i opløsning da det er en gummiprodukt,, jeg ville ikke anbefale dem til andet en brændeskure

 Vi har et gammelt "maskinhus" med Bitumen tag, det har ligget mindst 15 år. Og er stadig tæt.
Rias har 15 års garanti på vandgennemtrængning på deres Onduline plader.  
De bliver brugt i stor stil på kolonihave og lignende. Jeg mener nu det er ganske udmærket billigt alternativ til tagpap.  


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også