RJ45 vægstik

Har overtaget er hus med en masse RJ45 vægudtag.


Det hele er lavet for 12år siden, men alle kablerne hænger ude i teknikskabet og er aldrig blevet tilsluttet.


Jeg har købt mig en tang, stik og en tester.


Har haft adskilt er stik og set at set kører 568A, har sat et stik på og sat det i min switch. Men min pc i den anden ende kan ikke “identificere netværket”


Min tester viser at gennemgangen er korrekt, så hvad gør jeg forkert?

Har overtaget er hus med en masse RJ45 vægudtag.... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Wezio skrev den 19-02-2019 22:14:58

Qua mit daglige job, monterer jeg en hel del kameraer og AP’ere ugentlig og dette er oftest med et RJ45 plug direkte i hver ende af kablet (ofte cat6) og jeg har aldrig oplevet, at dette ikke virker. 

 Det har jeg/vi heller aldrig oplevet.


Hvis switchen ikke selv kan detecte om kablet er krydset eller ej, bliver man jo selv nødt til at tage højde for det i installationen. Det kunne være nødvendigt hvis man som trådstarter har en konnektor og stik i hver sin ende.

Det trådstarter kunne gøre var at købe en patchbox til konnektor eller med LSA-lister og så forbinde med A eller B i hver sin ende.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Er der fotos på vej af din installation? som overmontøren siger, så skal det ikke se helt håbløst ud da det vil skabe støj i forbindelsen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

for ikke at skabe misforståelse: Der skulle have stået "i begge ender" tidligere.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
MartinG skrev den 20-02-2019 21:06:38

Er  det hastigheden den samme om det er A eller B? 

man bruger? 

 Ja, det er kun farverne på ledningerne der er forskellige. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 20-02-2019 21:10:09

 Ja, det er kun farverne på ledningerne der er forskellige. 

 Oki jeg foretrækker samme bogstaver i begge ender: -)
så de er ens: ) 


Går og roder med lidt af hver : -)

Det handler ikke om hvad man foretrækker. Farverne er de samme. Det handler om signalet skal gå lige igennem eller om det skal være krydset. Til det vælger man forbindelsesmetode A eller B efter standarden i den ene og anden ende. Hvis du har A eller B i begge ender går det lige igennem. Hvis du har  A i den ene ende og B i den anden ende er det krydset.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Siger i nu at vi det ikke vi virke med usb til rj45?
Nej vi siger ikke noget.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis