RJ45 vægstik

Har overtaget er hus med en masse RJ45 vægudtag.


Det hele er lavet for 12år siden, men alle kablerne hænger ude i teknikskabet og er aldrig blevet tilsluttet.


Jeg har købt mig en tang, stik og en tester.


Har haft adskilt er stik og set at set kører 568A, har sat et stik på og sat det i min switch. Men min pc i den anden ende kan ikke “identificere netværket”


Min tester viser at gennemgangen er korrekt, så hvad gør jeg forkert?

Har overtaget er hus med en masse RJ45 vægudtag.... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det skulle der heller ikke være nogen problemer i. Har du prøvet at sætte en computer til din router for at kontrollere, om der er forbindelse til nettet? Du bliver nødt til at starte fra routeren, som er det første efter fiberconverteren. Hvis du har adgang til nettet, koblet du din switch på og kontrollerer, om der forbindelse til nettet. sådan fortsætter du ,indtil du lander hos stikdåsen med RJ45 stikket.


fase

Qua mit daglige job, monterer jeg en hel del kameraer og AP’ere ugentlig og dette er oftest med et RJ45 plug direkte i hver ende af kablet (ofte cat6) og jeg har aldrig oplevet, at dette ikke virker. Jeg har aldrig hørt, at det skulle være nødvendigt med konnektering med A i den ene ende og B i den anden, med mindre det er et crossover kabel man vil lave. 

Til trådstarter:

Kunne du evt. Prøve at koble din PC direkte til i din switch, så vi kan udelukke, at der ikke er en IP-adresse konflikt eller manglende DHCP-server i routeren?


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Min AP som er sat til min switch levere fint wifi, derfor ved jeg også det virker. Når jeg sætter kablet fra vægudtaget i min switch tænder stikket også op, og pc viser også at stikket er sat i, men ender med at fejle på forbindelsen.

CHAPY skrev den 19-02-2019 22:17:06

Min AP som er sat til min switch levere fint wifi, derfor ved jeg også det virker. Når jeg sætter kablet fra vægudtaget i min switch tænder stikket også op, og pc viser også at stikket er sat i, men ender med at fejle på forbindelsen.

 Men det fortæller os stadig ikke, om din PC har en IP-adresse konflikt eller lign. Prøv at sætte din PC direkte i switchen - gerne i samme port, som den du forsøger med nu. 

Hvis link-lampen på switchen tænder, er der jo link til din PC. Jeg kunne fristes til at tro, at problemet er på din PC, men det burde være nemt at kontrollere/udelukke. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

At der er lys i switchens lampe betyder ikke automatisk at der er en brugbar forbindelse. Den kan også blinke hvis den venter på en IP. Og det kan den gøre bl.a. hvis kablet ikke er forbundet korrekt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Wezio skrev den 19-02-2019 22:14:58

Qua mit daglige job, monterer jeg en hel del kameraer og AP’ere ugentlig og dette er oftest med et RJ45 plug direkte i hver ende af kablet (ofte cat6) og jeg har aldrig oplevet, at dette ikke virker. 


 Det er der heller ingen der har sagt. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 20-02-2019 06:15:13

 Det er der heller ingen der har sagt. 

 Jo, du og elmand nævner løsninger med A og B i hver sin ende. 

I trådstarters tilfælde skal hans installation konnekteres ens i begge ender med enten A eller B. 

Men som nævnt tidligere, tror jeg fejlen ligger et andet sted, hvis switchen indikere at der er link. Switchen er fuldstændig ligeglad med om PC’en har fået IP-adresse eller ej, switchen viser blot, at der er forbindelse til netværkskortet i PC’eren.


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Så skal du lige læse det en gang til.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg synes du skal montere som jeg og elmand skriver, A i den ene ende og B i den anden og så se om det ikke bare er det.
Det der med at alt skal være snurre stramt passer ikke altid overens med virkeligheden. Jeg har set rigtig mange konnektore og RJ45 stik der så ikke bør levere stabilt netværk.

Og


Jeg har for et par måneder siden måtte montere mine netværkskameraer med rj45 stik ude ved kameraet (udenfor) og konnektor i den anden ende for at få det til at fungere. Så længere tid tilbage skulle jeg så ikke. Hvordan det stemmer overens, eller ej, med hvad I siger, skal jeg ikke kunne forklare. Men det virker som det skal nu.

Du nævner selv det med A og B i hver ende. Dette bruges kun ved crossover. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Trådstarter skal også være opmærksom på, at de benyttede patchkabler ikke er krydsede!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis