RJ45 vægstik

Har overtaget er hus med en masse RJ45 vægudtag.


Det hele er lavet for 12år siden, men alle kablerne hænger ude i teknikskabet og er aldrig blevet tilsluttet.


Jeg har købt mig en tang, stik og en tester.


Har haft adskilt er stik og set at set kører 568A, har sat et stik på og sat det i min switch. Men min pc i den anden ende kan ikke “identificere netværket”


Min tester viser at gennemgangen er korrekt, så hvad gør jeg forkert?

40 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan ikke køre lige igennem fra en konnektor i et vægudtag til en RJ45 stik og ind i router. Du skal montere konmektorer efter A-metoden i den anden ende også eller påsætte RJ45 stikkene efter farvekoden: GRØNSTRIB, GRØN, ORANGESTRIB, BLÅ, BLÅSTRIB, ORANGE, BRUNSTRIB, BRUN

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Når er sidder vægudtag monteret som A, skal man også montere tilsvarende vægudtag i teknikskab monteret som A. ( eller X felt hvis det er mange ) Derfra trækkes en lille dropkabel over til switch. så spiller det. Det er blevet vendt frem og tilbage. 

Hvis du klemmer stik på i begge ender så spiller det også. Altså som et langt dropkabel.

Hvis du udelader vægudtag i teknikskab men klemmer nyt stik direkte på så vil jeg mene at det skal vendes. Altså klemmes det på som B  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Kan du ikke tage et billede og sætte in i et indlæg, så vi kan se farverne på ledningerne. Switch du mener din router. Der skal monteres efter samme kode i begge ender, eller bliver det et krydset/crossover kabel.


fase

Man montere altid efter samme standard i begge ender, enten a eller b, det med at monter a i den ene og b i den anden er et levn fra den gang man brugte hubs og ikke som i dag hvor man brugere switch/router. Den største fejl ved montage er som regel at man tvinder ledningerne for meget op. De skal være tvundne helt ned til stikket, men et par billeder vil hjælp 

Jeg har haft vægudtaget af og set at ledningen er sat på A metoden. Ligeså har jeg klemt et stik på kablet i den anden ende efter A metoden. Jeg har testet med testeren som blinker for hver ledning og dette er iorden.


Min opsætning er en fiberboks fra energi Fyn hvor router delen er slået til, derfra en switch hvor min AP og diverse andre ting er sat til.

Annonce

Den tester du har fortælle kun at du har vendt ledningerne rigtigt, men der er mere i at montere et netværkstik. Selv om du har klemt stik på i den ene ende er det ikke sikkert du har monteret det "stramt" nok. Den anden ende ved du heller ikke hvordan er monteret da det ikke var dig der monterede den

Jeg monterer også altid ens i begge ender. Men det er enten stik der er klemt på i begge ender ELLER vægudtag i begge ender.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så længe du montere enten A eller B i begge ender af kablet - uagtet om det er i en connector eller direkte i RJ45 plug - så virker det. 

Krydset kabler er et levn fra fortiden, hvor man anvendte såkaldte HUBs. Switche og routere i dag behøver det ikke. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg synes du skal montere som jeg og elmand skriver, A i den ene ende og B i den anden og så se om det ikke bare er det. 

Det der med at alt skal være snurre stramt passer ikke altid overens med virkeligheden. Jeg har set rigtig mange konnektore og RJ45 stik der så ikke bør levere stabilt netværk.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Normalt vil også montere ens i begge ender, men har været nødsaget til at montere vægstik i den ene og på klemnings stik i den anden, hvor efter det er blevet testet med en rigtig netværkstester, så det kan godt lade sig gøre.


Hvilket type kabel drejer det sig om. Cat 5, har 5e eller ...., det står på siden af kablet

Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis