Udskifte hulmur isolering (Leca) til andet?

Hej

Vi har et hus fra 65. Med en tilbygning fra 2002. I tilbygningen er der hulmurisoleret med 125 mm mineraluld bats. 

I den oprindelige del af huset er der skønnet 30 cm hulmur som er isoleret med leca nødder.

Mine spørgsmål er så:

1: Kan det betale sig at udskifte Leca isoleringen ud med andet, f,eks papir isolering?

2: Vi har snakket med 2 firmaer, hvis det kan lade sige gøre er vi kun interesseret i at udskifte og efterisolere væggene på 3 x børneværelser. Det ene firma siger selvfølglig kan det lade sige gøre. Det andet siger at hvis vi valgte dem, så ville de skifte alle (ikke på tilbygningen), pga leca kugler og opbygningen af væg struktur, f.eks om man kommer til at tømme kugler fra en væg som ikke skulle efterisoleres osv...


Mvh Hamid

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

1. Ja det kan betale sig. Isolering skal få luften til at stå stille. Stille luft er god isolering. Papiruld eller andet granulat giver mere stille luft end leca.

2. Jeg er enig i andet firma. Leca-kuglerne vil kunne falde ned fra hulmuren hvor det ikke er tilsigtet. Jeg ville skifte al hulmur hvori der er leca til papiruld.

Du kan jo spørge firma 1 hvordan de vil løse det problem med at leca'en vil falde ned. Det kan jo være de har et trick.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ok.. 

Tak for svar. Det vil jeg klart gøre :-)

Mvh Hamid

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis