Robotplæneklipper, hjørner?

Hej.

Nu kommer foråret jo nok snart og så skal jeg ud at købe mig en plæneklipper, da jeg ikke kan tåle græspollen er det giver en god mening at det skal være en robot. 

Men har ingen erfaring med disse, så er i tvivl om hvor vidt jeg kan få en som kan finde hele vejen rundt i haven. Jeg har lige skitseret op hvordan haven ser ud, det skraveret område er stenbelægning. 

Hvad er jeres erfaringer? Er det muligt at finde en som kan ordne det hele? Græsarealet er vel nok omkring de 650 kvm.

Håber på jeg kan holde mig under de 10.000 kr. 

Hej. Nu kommer foråret jo nok snart og så skal jeg... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Er der nogen der har erfaringer med hvordan en robot fra Worx klare feks nedafald fra et æbletræ? Vil jo gøre det ujævnt, og vil de så køre fast?

Og hvad med trampolin, har de en slags bump censor, som feks en robotstøvsuger?

Kigger på en landscape 600

Det der står i vejen  betyder kun noget hvis det står tæt på en hæk eller lignende. Det alle robotter har svære ved er snævre passager. De skal jo "mærke" kanttråd, bakke og derefter køre i en anden retning. Er det snæver passage kan den gå fast i sin søgen efter at komme ud.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

En helt anden ting. Jeg så og hørte en worx i sidste uge som gjorde det fremragende. I denne weekend så jeg en Gardena, der gjorde det lige så fremragende.... men jeg hørte den ikke... for siversen den er lydsvag. 

Selvom det ikke er en motorplæneklipper lyd, så er det stadig irriterende at høre på, når den skal køre så mange timer dagligt. Gør dig selv (og din nabo) den tjeneste at hør forskellen inden du køber.

Jeg ved godt hvad jeg vælger når jeg skal have en om en måneds tid.

Hvad man hører ude i byen så er Worx et prisbevidst valg og ikke et kvalitetsbevidst valg. Til trods for dette slår den garanteret græsset lige så pænt som så mange andre maskiner - men man er blåøjet, hvis man tror det er den bedste maskine på markedet.

Jeg havde nok valgt en anden maskine end Worx, men en bekendt af mine har den i sit sommerhus og er rigtig glad for den. 


God fornøjelse med valget af maskine!


Med venlig hilsen
Theis Hofdahl
www.lejfesten.dk - højtalere og festudlejning i hele landet!
Annonce

Så fik jeg købt mig worx m500 2019 modellen. Manualen (inkl informationen online) er dog lidt mangelfuld- eller også er jeg bare idiot, det kan naturligvis også være tilfældet. :o)

Jeg har også et lille område ud til vejen som jeg skal klippe, men er i tvivl om det er sådan her ledningen skal ligges. Stykket over det skraveret (stenbelagte) område ligger kablet helt op af hinanden, så hele kablet er ubrudt. Er det rigtig forstået at det er sådan det skal ligges?

Nej det tror jeg ikke det er. Når du lægger kablet "dobbelt" så neutraliseres spændingen og robotten mærker således ikke den del af kablet. Det kan fx bruges hvis man gerne vil afgrænse en "ø" midt inde i haven men sikre at robotten flytter sig frit omkring ø'en. 

Du skal istedet lægge kablet med afstand så du har en tilpas bred korridor robotten kan bevæge sig i. Jeg tror det er bedst når den er bredest mulig.


Som jeg læser din tegning skal du ikke have kablet dobbelt noget som helst sted


Ask

Uden lige og være sikker, men hvis ledningerne helt tæt, ignorere den dem ikke så bare? Dvs ifølge din tegning, så vil den kun klippe den lomme som den starter i, men vil ikke køre over i de andre.

Godt at jeg spurgte.

Jeg går ud fra at den korridor jeg laver, vil den så klippe som var det græs?

Har i nogen erfaring med at ligge kablet under stenbelægning? Jeg kan finde en enkelt gut på youtube som skriver at han gjorde det, men kunne godt tænke mig at høre om der er flere som har denne erfaring? 

Det er denne her som skaber min forvirring. For ligner det ikke at den godt kan finde ud af følge kablet den rigtige vej rundt, så længe kablerne ikke krydser hinanden?

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis