Service på termostatblandingsbatteri. Oras

Hej til Jer.

Vores termostat blander til brusekabinen giver mindre og mindre vand jeg fandt en vejledning på nettet   https://www.oras.com/fileadmin/reso...-14.pdfjeg spørger her for at høre om der skulle være en som har prøvet det før, eller har erfaring med lignende. Der sidder et filter for varmt og koldt vand som enten skal skiftes eller renses. De har et nr som reservedel, men kan de bare afkalkes? det var rart at vide inden man skiller det ad. Termo regulatoren kan skrues ud og smøres. Er det nødvendigt når den går fint og regulere temp?  Det første link virker ikke prøver et nyt   https://www.google.com/url?sa=t&...oS_g Man skal så gå til oras siden.

På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

1. Oras er ikke det dyreste på markedet, derfor bør du ikke brug mange kræfter på rep.

2. Du skal have blandingsbatteriet helt af. Der sidder to filtre. Det ene helt inde ved væggen og et til varmt vand i termostaten. Det er en si som i hanen i køkkenet. Så du kan let rense den med eddike eller citronsyre. Men husk også at rense brusehovedet!

Hej Uldal.

Har du set hvordan det ser ud? det er sådan et mærkeligt som sidder bag på vores brusekabine. Bruse hovdet er renset jævnligt og det er ikke det. Armaturet er nok 12-13 år gammelt så ved ikke engang om jeg kan få et magen til. Tak for svar.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.

Jeg har nu taget temp reguleringsknappen af. Der sidder en sort plast skrue som minder om det som sidder i en radiator termostat. jo længere man skruer den ud jo varmere skal det blive. det gør de bare ikke. Det blev varmt nok i morges. Håndvaske vandet bliver rigeligt varm.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere