Isolere kolonihavegulv punktfundament

Mit kolonihavehus skal isoleres, det står på punktfundamant direkte på jord, på fundamentet ligger strøer og på strøerne er der lagt gulvplader, hvordan og med hvilke materialer løses dette bedst. Vil skifte gulvet så kan isolere oppefra.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sådan: fjern gulv og plader, så du har de nøgne spær. Skru en lav, trykkmprægneret liste feks 15x15 mm ind i siden af spær for neden. Køb 6 mm eternitplader og skær dem til så de passer mellem spær. Køb en rulle vindpap og læg den i bunden ovenpå eternitten, så der er lidt opkant. Nu placerer du Sundolitplader (flamingo) mellem spæren,skær dem præcist til så de passer stramt og KUN til overkant spær. Kombiner feks to tykkelser, så du når størst mulig tykkelse. Læg en dampspærre ud, og derefter plader, brædder eller hvad SU nu vil gå på.

PS: vær meget omhyggelig med duge og isolering ved yderkanten.

Tak for udførligt svar. Er der en anbefalet minimumafstand fra isolering til jord, går ud fra at ventilation er nødvendig for at holde konstruktionen tør.

Det kan jeg ikke forestille mig, men mon ikke 50 mm er rigeligt. Det hjælper også meget, hvis du skærmer afudvendigt langs jorden med eternitstrimler, der slutter tæt og er nedgravet en smule. Heri kan man så lave ventilationsriste. Der er nogle “regler” om areal på riste i forhold til gulvareal.

PS, det holder også mus og rotter ude.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis